Bilder fra en vakker soldag på olderbakken.

Lørdag kjørte vi til olderbakken med en båt på slep. Mamma er av den romantisk typen og har kjøpt helt ny båt til pappa. Vi har holdt det hemmelig en god stund, og virkelig gledet oss til å kunne overraske han. Vi måtte ta noen små hvite løgner, men tenker at grunnen var så god at det ikke gjorde noen ting. Så vi sa at vi svigerbroren min trengte å låne båthengeren og derfor måtte vi ha den til byen.  Skal si pappa ble glad når vi kom med båten mamma hadde kjøpt, ikke ofte han blir måløs:) 

Siden nord-norge har vist seg fra sin mest strålende side har jeg vært lenket til kamera hele helgen, og det resulterte i mange nydlige bilder etter en aldri så liten tur på havet. 

Dette bilde er tatt mot holmbuktura, måtte stoppe og sjekke stroppene som holdt båten på plass, og jeg kunne jo ikke la sjangsen til å ta noen bilder gå ifra meg. Legg merke til snøen som enda ligger i ura etter storskredet i vinter. Vil tro den blir ligende en god stund til før den smelter bort. 

Nydelig i fjæra på olderbakken, og onkel sin båt passet bra inn i bilde. 

Også i fjæra “mi” der jeg har brukt utallige timer som liten jente, og også nå i voksen alder. På bilde ser du mot “satern” og litt av “mekkern”. Ikke sikker på om det faktisk heter det, men jeg har alltid brukt de navnene på stedene. 

Endelig kom vi oss ut på havet, første gang i år for min del. Og skal si det var godt å være litt i båten siden vi fikk noen vindpust på denne supervarme sommerdagen. Når vi kom dit i 12tiden var det 25 grader og vindstille. 

Bilde av spøkelseshuset som jeg har skrevet om før. Gøy å kunne ta bilder av det fra denne kanten, bare synd det ikke var flo. Da hadde bildene blitt mer “ryddige”, men satser på at det blir nye muligheter iløpet av sommeren. 

Nærbilde av huset som en gang var grønt, men som når er slitt av tiden og været. Høstvinden tar godt tak her siden det ikke er noen trær som skygger for vinden. 

Bilde er tatt av “mekkerenden” og innover ullsfjorden. Vakre plassen med nydlige kontraster. 

Dette bilde er tatt ut mot straumen, og iløpet av sommeren skal vi gå utover den veien med nybåten. Men regner med at det blir en dagstur så da må vi ha med mat og litt mer klær. 

Enda et bilde innover ullsfjorden i vakkert solskinn. 

Meg selv i båten, på min faste plass. Ikke ofte vi kan være på sjøen i bare litt klær, uten å fryse. Spesielt ikke når det er 1juni og vi vanligvis har det ganske så kaldt. 

Også måtte jeg jo ta bilde av sauene som er kommet ut etter en lang vinter inne. Like koselig hvert år, om du ser bortifra saueskiten og bråket de lager om natten 😉 

8 kommentarer
    1. Mange fine bilder. Men la best merke til det fine været. Her er det ustabilt med regn, torden og sol. Har vært slik i flere dager. Utrolig kjedelig. Men håper det snur til uken:) Ha en fortsatt fin kveld!

    2. Mamma til 2 gull: Takk. Ja de siste to ukene har vi hatt det helt nydelig, noe som er ganske rart siden jeg holder til i Tromsø og vi vanligvis har 8-9grader og regn;) Håper dere får godvær snart, og at vi får beholde det enda en stund også 🙂 Ha en super kveld!:)

    3. Nydelige Ullsfjorden!! <3 Vi har hytte på Sjursnes, pappas barndomshjæm, kose mæ stort dær.
      Flott blogg 🙂

    4. ‘Magny’: Ja det er utrolig fint der, og alltid noe nytt å ta bilder av 🙂 Kunne ikke tenkt meg noen finere plass å dra til i helgene 🙂 vi bruker å ha campingvogn på olderbakken.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg