Ullsfjorden, gamle hus og våren. (Bilder)

Tok noen bilder fra pappas hjemplass i går, den fineste plassen i verden. Spesielt når det er sol og vindstille, eller når det er stiv kuling og uvær.  Så tenkte jeg skulle dele med dere 🙂 

Dette bilde er tatt i “starumen” som jeg alltid har fått høre det heter, godt mulig det er et annet navn på plassen. 

Gjærstaur med rester av gammel piggtråd. Mange farlige feller rundtomkring. 

Ikke lett å oppdage det rustene jernet i gammelt gress. 

Spøkelseshuset som de “voksene” kaller Amindahuset. Veldig spesielt hus som alltid har fasinert meg. 

Undrer meg på hvordan det var å bo i dette huset, om det var et godt hjem eller ikke. Om jeg en dag vinner en usannsynlig stor sum med penger skal jeg kjøpe det og resturere det. (Ser for meg at det må rives og bygges på nytt, men det er helt klart lov å drømme!) 

Ruin etter en fjøs vil jeg tro, som er på vei å bli spist av naturen. 

Bilde er tatt ifra fjæra på olderbakken og inn over ullsfjorden mot sjursnes. 

Jeg har brukt mange timer i fjæren her, og håper at mine barn også vil gjøre de i årene som kommer. Ingen plass er bedre for å få ro og fred. 

Noen strå som har overlevd vær og vind i vinter. Ser jeg må jobbe en del med teknikken, men bilde er ikke av de værste heller. 

Lykken er å finne hestehov, da kan du være helt sikker på at sommeren er på vei. 

“Karl Pedersensjåen” Nesten helt sjult av gress og busker. 

Og et bilde fra Holmboktura, en veldig rasfarlig strekning som ofte paseres med hjerte i halsen. Spesielt på vinterstid. Du ser bare restene etter det enorme skredet som gikk der i vinter, og gjorde at vi nesten ikke fikk en liten campingtur i påsken

Har du en plass hvor du kan slappe av og stresse ned?

19 kommentarer

Siste innlegg