Doktor 3åring og dobesøk.

Det er vel ca 1 ting jeg savner fra tiden før jeg fikk barn, og det er å sitte i ro og fred på do…I dag hadde minstemann funnet ut at mammas fot skulle operers, nøyaktig når mamma skulle sitte en liten stund alene på do. Og selvfølgelig husket jeg ikke å låse døren, så plutselig ble badet overbefolket. Begge ungene skulle absolutt ha oppmerksomhet, og pappa i stuen var tydligvis ikke av intresse. Etter en del kjefting gikk eldstemann ut, han fant ut at surkingen min ikke var verd å høre på. Men minstemann er mer utholden og har vist fått selektiv hørsel.

Det var foten min som var problemet i dag og lillebror doktor måtte operere. Så der satt jeg og hylte og ropte etter å være alene, med en fornøyd treåring som hadde funnet frem sagen. Amputasjon var et faktum. Og så hører jeg fra minstemann, ‘roligogforsiktig, det gåååår bra mammamin. Du har aua og e syk!’

18 kommentarer
    1. hehehehehe—likte saga :)))
      Slapp av.. tiden flyr fort og plutselig er de over alle hauger og du lurer på hvor tiden ble av.. men det er sykt irriterende og ganske så slitsomt en periode …

    2. Det er liksom ikke mulig å få litt alenetid… Har vurdert nøkkel så jeg kan låse. Ulempen er at da kan alle andre låse også, og det kan fort bli litt problematisk. Ser for meg katastrofe med minstemann og sminkepung eller skrekk og gru – minstemann, mellomste og barbermaskin/hårfjærningskrem. Tørr nesten ikke skrive det engang, redd for å sette griller i hodet på dem. Ikke det at de kan lese, men likevel…

    3. Lisa: Ja, det var ingen som sa noen ting om at jeg aldri ville få do-tid igjen, så vurderer å forberede andre på hva som vil møte dem som foreldre 😛

    4. trond666: Jeg er glad for at jeg ikke kjøpte en “ekte lekesag”, ser for meg at det kunne vært svært ubehagelig 😛 Vil tror det blir veldig merkelig den dagen jeg får sitte i fred 😛

    5. mandagsmamma: Ja, nøkkeln har jeg gjemt. Vil ikke risikere at ungene går løs alene der inne :S Får nesten mageknip med tanke på hva de kunne klart på den tiden vi bruker å dirke opp døren igjen :S (Flaks de ikke kan lese, satser på at eldstemann ikke leser bloggen min…)

    6. Flirer, kan skjønne du måtte fikse foten mens du satt på do.
      Får nok aldri alenetid på do og om du låser døren, så roper de bare på utsiden og er de helt desperat etter oppmerksomhet;)

    7. Hannah: Hehe, ja ungene har en tendens til å la andre være i fred, men tror at det er en eller annen mangnet som er festet i en mamma og en unge, så de kommer automatisk når vi setter oss ned og prøver å hvile eller drite 😛

    8. Yup ^^ Er bare glad jeg slipper x) Tror han er smart nok til å skjønne at storesøster kan bli skummel og forbanna hvis han plager henne FOR mye 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg