Bilder av mitt hjem.

I dag viser jeg frem noen bilder av hjemmet mitt. Ettersom jeg bor sammen med tre gutter som har et annet syn på rydding en meg, er det alltid mye rot. Og siden jeg vil vise et så realistisk bilde av hverdagen min som mulig, er bildene som de er…

Bade, like ryddig som alltid. Og legg merke til den usedvanlig fine gulfargen på veggen. Siden guttene ikke helt ser vitsen med å legge klærne i kurven, slenges de på gulvet for å pynte opp rommet litt ekstra. Og siden yttergangen er svært liten, må skoene tørke på badet. Hurra for vår og snø og regn.

Så langt kom klærne jeg tørka å bretta i går. Av en eller annen grunn fikk jeg ikke lagt dem i skapet og de havnet på gulvet. Teppetrekket ver jeg ikke helt hvor kommer fra, og jeg mistenker at den minste i familien har funnet det frem. Her ligger også mattene som skal være på badet…

Resultate av de fem minuttene minstemann var inne på rommet før han dro i barnehagen idag. Jeg kan enda ikke forstå hvordan han klarer å rote ut så mye på den korte tiden. (Løsningen ble at jeg slo av lyset og lukket døren!)

Min nye bordpynt, veldig personlig og orginal. Tenker den skal få bli der en stund til. Sån for å være sikker på at alle får med seg hvor smart det er å pynte med klær?!!

Kjøkkenbordet, med en bok som omhandler bæsj. Kanskje ikke det mest delikate jeg kunne pynte med, men tydeligvis synes eldstemann at den hører hjemme der. Vanligvis har jeg en duk på bordet, men om jeg ikke tar helt feil ligger den under sofaen. Sikkert edderkoppen jeg så om dagen som har lagt den der! Duken som faktisk ligger der, hører hjemme på en benk. Så hvordan den har kommet seg dit er vanskelig å svare på. 

Stuen, pyntet med dvdesker. Når dette ble utført oppsto stillheten jeg snakket om i går! Minstemann er flink å finne på nye måter å pynte på, og det er ingen ting galt med kreatviteten her i huset.

Håper jeg ikke er alene om å ikke ha et perfekt hjem. Men i dag skal det ryddes og med litt flaks holder det seg bra til i ettermiddag:-) 

Hvordan har du det hjemme i dag?

12 kommentarer
    1. Godt det ikke bare er meg som har det sånn hjemme.. Og måtte smile ekstra godt av lille gutten din, sånn er min også. Det tar kun noen minutter og rommet ser ikke ut.
      Og mannfolk roter like mye, må være noe med at i vært mannfolk vil det alltid være et lite barn! 🙂
      Ha en super dag!

    2. Hihi…arti bilder. Er vel omtrent slik de fleste småbarns familier har det uka lang. Hjelper ikke lenge med rydde runde, for plutselig nesten på magisk vis, er det like ille igjen gitt, i alle fall hjemme hos oss i SmuleSkogen! Ha en fortsatt fin torsdag!

    3. HER ligger også klær på gulvet, som venter på å bli brettet! Litt her og litt der, man må jo bare innse at husarbeid er det alltid nåkk av! Det er helt OK, jeg setter heller av tid til MASSE hjemmekos, og bruker tiden jeg har tilgjengelig til rydding til det jeg føler “haster mest” å få gjort!

    4. Sigrun J. Karbu: Ser at mange kjenner seg igjen, og jeg er veldig enig i at det nesten må være magi som gjør at det aldri holder seg ryddig særlig lenge;)

    5. Etter min mening var ikke dette så værst? Du kan tross alt se både kjøkkenbordet, og gulvet på barnerommet! noe som ikke er mulig her for øyeblikket.
      Lillebror her hadde forresten et sånn litt for stille øyeblikk mens jeg dusjet forrige dagen. Stillheten ble brutt av at han trakk ned i do….. Jeg mangler et par tykke ullsokker i str. 23 og en neglebørste. Ettersom doen var potte tett neste gang det ble dratt ned , vet jeg med 99.9 % sikkerhet hvor de savnede tingene tok veien..

    6. Anonym: Nei det kunne og bruker som regel å være ganske mye mer rot 😉 Sukk, det er alltid like frustrerende når doen går tett. Og som regel starter det hele med “mamma, det e masse vann rundt do!”…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg