Ryggsekk med baby!

Det er når du virkelig plages at oppmuntrende ord er gull verd. Og det kan trygt sies at jeg trengte det i dag.

Jeg er blitt en av de raringene som knyter fast barna mine, på meg selv. Og frem til nå har vi kjørt den gode og trygge vrien som er på magen. Men siden lillemor vokser, må hun nå bak på rygg om jeg skal ha sjans å gjøre noe annet en å kose med henne.

Så vi øver og øver på det som kalles ryggsekk. At lillemor knytes på ryggen med sjalet rundt seg som en sekk. Men det er virkelig ikke lett, for vi har laget en liten urokråke som ikke har tid å være i ro. Og jeg misunner alle dem med rolige babyer som har filmet teknikken å slengt ut på youtub for å lære nybegynnere som oss kunsten med sjal. Men jeg er tunglært, og uansett hvor mye jeg strammer å vikler blir det ikke perfekt.

Heldigvis er jeg sta, og i dag bestemte jeg meg for første gang å knyte opp på rygg på butikken. For når dattra sitter relativt bra der bak avlaster det mer en bæresellen. Men jeg bommet på klesvalget, og innser at garderoben min bestående av telt ikke er helt forenelig med sjal. Alt klumper seg.

Så der sto jeg å freste og prøvde å være rasket mulig, med økende puls og anger i bagasjen. Kunne ikke den lille ålen på ryggen være litt roligere, bare noen minutter?!

Vel, mens jeg sto der å fomlet med mange meter tøy kom en dame gående. Og om jeg tipper rett hadde hun opphav i India. Hun syntes det var så koselig å seg meg bære i sjal, for vi var de første hun hadde sett her i byen. I hennes hjemland var det vanlig, og det var så godt å se nærheten barna fikk. Så med et par tips om å huske på rett kroppsholdning når jeg bærer og en lykke til, sank blodtrykket mitt. Endelig fikk jeg fast makken der bak, og handlingen kunne starte. Mote kom tilbake, og med rak rygg trasket vi avgårde selv om knytingen har store forbedringspotensial.

Det skal så lite til for å glede andre!

2 kommentarer
    1. Jeg var også en bærer 🙂 Er superkoselig med den nærheten. Å komme seg fra A til B blir plutselig til kvalitetstid 🙂
      Herlig med en sånn kommentar på butikken:)

    2. Ååh, så fint innlegg❤️ Jeg er nok en av de begavede med stortsett rolig unge mens jeg sjaler opp på rygg. Likevel synes jeg ikke det er særlig stas å sjale opp offentlig altså. Det blir sjelden gjort. Og jeg føler meg trygg på rygg. Både på ryggsekk og DH. Velger heller ringslynge på butikken. Jeg er helt sikker på at det vil løse seg med enda mer trening! Synes det er fantstisk at du bærer barnet ditt, og ikke minst sjaler opp blandt folk!! Creds til deg👏🏻👏🏻
      Jeg har dog fått utelukkende koselige kommentarer, selv om jeg er den eneste som sjaler i bygda. (Hvertfall offentlig). Jeg ville søkt opp BäraNära på youtube. Hun er veldig flink, og har hjulpet meg mye. Ellers les kommentarer på Norsk Bæregruppe, der er det mye å lære❤️
      Lykke til videre! Husk: all bæring er god bæring!
      Ser på

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg