Min velutviklede baby.

Min perfekte, vakre og særdeles smarte baby har lært seg et nytt triks. Ja hun må være verdens smarteste baby som er kommet mye lenger en ALLLLLLLLE andre! Garantert. Hun imponerer så stor at jeg forventer store nyhetsoppslag om det. Ja til og med innslag riksdekkende nyheter. Lille geniet, hun må slektes på faren. For det er ikke meg hun har lært dette av, så han får æren denne gangen! 

Hun har nemlig funnet ut at hun kan spytte, og her snakker vi om store, klissete klyser som sendes i øst og vest. Hun sikter seg inn på målet og har en overraskende treffsikkerhet. Særlig når det i tillegg er gulp i emningen. Hun dusjer alle tekstiler, og den stakkars vaskemaskin tar helt av på badet. Den jobber for harde livet nå, jeg tror den ser døden i hvitøyet! Det er sikleklyser på klær, i håret og på alt som er innenfor en halvmeters avstand. Og om jeg ikke tar helt feil antar jeg at øvelsene hun driver med vil føre til at radiusen for sikkert område økes til en meter. Hun har nemlig funnet ut at ved å forme leppene, så flyr spytte enda lenger. Og det er særlig sjarmerende når jeg bærer henne i bæresellen, for jeg tror nesen min gir ti poeng ved treff. Og når hun virkelig vil ha oppmerksomhet frøser hun, så jeg blir dusjet av ørsmå babysikledråper. (Grøss…)

Skal du finne oss er det bare å følge sporet av små sikledammer etter gulvet, for de kommer svært regelmessig. Og det er ikke uten grunn at jeg har skiltet om glatt overflate, for de seige små innsjøene er livsfarlige og gjør sitt ytterste for å få deg til å falle og brekke lårhalsen. 

Og vi er selvfølgelig i overkant stolte å roser henne så mye og med så stor innlevelse at de andre søken blir sjalu. (Blikkene deres kan også tolkes ved at de synes vi har tatt helt av, og er klare for galehus.) Så snart hun fant ut av dette kastet vi oss over telefon å ringte besteforeldre og sende snapp til tanter og gudforeldre og fremmede og alle som er. Ja for skryte det må vi, og selvfølgelig ønsker vi å dele med andre hvert lille steg av utviklingen. Selv når det er snakk om spyttklyser som egentlig får meg til å grøsse, men når hun gjør det er det bare søtt, sjarmerende og fantastisk. Jeg er blitt helt tussete, igjen. 

Facebooksiden min finner du her! Og du kan følge meg på snap og instagram som @steinihavet for å følge med på utviklingen til lille geniet mitt! 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg