Hverdag som 3barnsmor.

"Denne dagen har jeg sett frem til med skrekkblandet fryd. I dag var skolestart og den første hverdagen etter at jeg ble trebarnsmor! (Hjeeelp, litt vanskelig å innse at jeg har så mange unger, jeg som bare skulle ha en for 12år siden…)"

Vel som vanlig kom første skoledag som et sjokk, og fint lite var planlagt. Ikke var det kjøpt inn nye klær og ikke hadde jeg satt på vekkeklokke. Jeg var helt uforberedt, og det er jo ikke så lurt når klær,matpakker, unger, baby, voksene, brystpumpe og skolesekker skal organiseres på under en time.

Så morningen den første hverdagen kan best beskrives som kaos. Mannen føyk ut døra grytidlig og jeg fikk gleden av å styre skipet på hjemmebane utrygt i havn. Og selv om det ble litt småbølger underveis klarte jeg å få ungene tidsnok til skolen, med matpakker og rimelig anstendig kledd. Det ble treningsbukse på en av dem, men jeg gidder ikke krangle med en som blir 12 om buksevalg før 8 om morgenen. Jeg håper i det minste at eldstemann kom tidsnok, for han ville ikke gå i god tid sammen med mora og broren.

Resten av uken har bestått av førsteklasses sjonglering av timeavtaler av div kaliber og ikke minst fotballkamper for arvingene. Og puslespillet har gått opp, heldigvis.

Du finner meg på insta og snap som @steinihavet ☺☺

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg