Sa jeg idyll?!

Vel, skrytet mitt fra i går om hvor fantastisk idyllisk vi hadde det på tur var ikke så smart. Det gikk troll i ord, og familielivet kom til det nivået jeg kjenner igjen! Med andre ord kaos..

Når vi ankom campingen i Umeå pustet jeg lettet ut, for kjøringen hadde gått over all forventning med tre stykk trollunger i baksetet.  Dessverre hadde jeg fortrengt hvor mye arbeid som skal til for å rigge alt på plass i vogna og utenfor vogna, og at alt tar dobbelt så lang tid med en baby. Men det var bare å brette opp armene i det samme vi så guttene hoppe avgårde på sparkesykkel. Lillemoe fant ut at det var på tide å være våken, noe som virkelig begrenset hvor mye jeg fikk gjort.

Noen timer etter ankomsten kom en fortvilet gutt tilbake, med brillene i to deler… Jeg fikk lyst å gråte litt, men innså at det ville gjøre situasjon enda verre. Hva i himmelens navn skulle vi gjøre nå? Han ser jo fint lite uten briller. Nå tenker du kanskje at vi er noen urutinerte foreldre som ikke har ekstra briller med, men dette var altså reservebrillene. De vanlige gikk til faens for en god del uker siden, og vi har ventet på de nye med håp om at de skulle komme før vi dro. Som ikke gjorde det med andre ord, men som vi fikk beskjed om var ferdige et par timer etter at vi var kjørt. Vi fant ut at problemet måtte løses dagen etter, for på kvelden var det lite å gjøre med saken.

I dag sto vi opp til lyn og torden, og det bøttet ned over oss. Ja det var faktisk så mye regn at vi i perioder hadde problemer med å høre hva vi sa til hverandre når regnet pisket ned på taket. Det var lyn og torden og et aldeles forferdelig lurveleven rundt oss. Men prinsessa vi har med oss lar seg ikke plage av den slags, så hun lå fornøyd på bordet og spiste på favorittbamsen. For hun har faktisk funnet den hun liker best. Vel, regn betyr flom rundt oss, og du kan trygt si at elver rant gjennom teltet vårt. Jeg fikk dessverre ikke reddet håndklærne før de ble våte, men om ikke annet ble bena mine vasket i skittent regnvann. Riktig sjarmerende, for det er meldt bra vær resten av uka!

På grunn av brillene til pøbelfrøet måtte vi på handletur, og vi dro avgårde med et ørlite håp om å få fikset brillene og i beste fall finne tak i samme typen innfatning som han har. Egentlig hadde vi ikke håpe on det og neste løsning ville være lim.

Og hos optikeren hadde vi flaks, for sannelig hadde de inne en annen innfatning som passet glassene! Hva er oddsene for det liksom?! Jeg feiret med å gi guttene beskjed om at de resten av ferien får ta det med ro! (Den beskjeden overhøres foresten glatt, og det går nok ikke lang tid før neste krise!)

Dagen har gått med til shopping, rydding og amming.  Så nå gledet jeg meg til morgendagen når jeg og lillemor skal prøve den nye bæresellen vi har investert i!

Du finner meg som @steinihavet på insta og snap om du vil ha flere små glimt i hverdagen vår 😊

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg