Noe varmt og gult kommer å tar oss!

Først når den store gule kulen viste seg på himmelen fikk vi lettere panikk og trodde verdens ende var kommet. Men etter hvert opplyste avisene oss om at det var snakk om sol, og at det var langt fra noe farlig fenomen. Det skulle faktisk bli ganske behagelig, og merkelig nok skulle det vare i mange dager. I alle fall fem! Og ikke bare skulle vi få ubegrenset med lys både dag og natt, det skulle til og med bli temperaturer som gjør at vi kan bremse litt på vedfyringen. 

Selvfølgelig var det ikke så lett å tro på alt dette, for det fremstår jo som en sommerdrøm, men denne gangen stemte faktisk ryktene! Å kunne sitte i skyggen i bikini i nordnorge er og blir luksus. 

Vel, når sjokket over været ga seg måtte vi omstille hjernen og innse at de stakkars ungene våre kunne få lov å kle av seg ullklærne, både det innerste og ytterste laget. Og inne mellom møllkuler og hybelkaniner innerst i klesskapet fant vi frem shorts og t-sjorter som selvfølgelig er alt for små. Men vi er ikke så kresen, og ungene var godt fornøyde selv om de ser ut som stappa pølser. Sandaler kan vi bare glemme, så for å kamuflere at vi mangler sommersko ga vi dem lov å springe barfota selv om det er noen snøflekker her og der. (Det er da bare noen dager siden vi hadde minusgrader og 10cm snø…) Ikke ulikt det vi selv opplevde som barn med andre ord…

Vi har også måtte innse at vi må ta opp kampen om å smøre med solkrem om morgenen før ungene sendes ut døra, og jeg tror faktisk ikke jeg synes noe om den rutinen. Ingen ting er så kjipt som å klærsje utover solfaktor 50 på en unge som vrir seg alle veier og spretter unna hver gang du tror du får en fulltreffer med krem så hele badet blir forvandlet til noe ekkelt. Tørket solkrem ser noe suspekt ut. Stakkars søringer som må holde på med dette hele sommeren, det må være kjipt!  


“Slipp ungene fri!”

Som gravid har jeg det det ekstra varmt, og i går hovnet faktisk føttene mine opp til dobbel størrelse. Og selv om det gjør vondt som faen i alt av ledd, nyter jeg synet av litt tykkere legger. Hadde de vært sånn til vanlig kunne jeg kjøpt meg støvletter og tights uten sig i leggen! Men for all del, jeg skal heller vandre rundt med mine i overkant tynne legger en å ha vann i dem. Det ser liksom ikke så lekkert ut hver gang jeg sitter litt for lenge mot en hard overflate og får ymse mønster i skanken. For eksempel ser det ganske rart ut med en legokloss trykket inn i ankelen. 

Men for all del, jeg klager ikke selv om jeg holder på å renne bort og må holde meg i skyggen så lettkledd som det er sømmelig. For det er nok lenge til neste gang vi blir overrasket av sommer. (Reger med vi bruker den opp nå, så de neste to månedene vil inneholde regn og vind!) 

Facebooksiden min finner du her!  Du finner meg også som @steinihavet på insta og snap, hvor jeg oppdaterer oftere enn her! 

PS. Har gitt beskjed at lillemor får vente til helgen før hun kommer, så jeg får nyte litt sommer før jeg inntar de grufulle barsel ukene hvor jeg blir helt på tuppa følelsesmessig og murer meg fast i sofaen. Greit nok at jeg er er lei av å vente, men fødselen får bare vente når vi først har sol! 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg