Er det lov å kaste ungene ut i nærmeste snøskavel?

Det er påske, det er sol (merkelig nok), klokken er 7 om morgenen og jeg vurderer å kaste ut ungene i nærmeste snøskavel. Påskeharmonien er med andre ord på plass, og jeg skulle ønske det var tirsdag og vanlig hverdag igjen. Ja jeg skulle faktisk ønske jeg kunne sende dem på skolen, å det uten det minste dårlig samvittighet. Og jeg er neppe den eneste som kjenner på de følelsene en eller annen gang i løpet av påskeferien. 

Unger som krangler så busta fyker i det ene sekundert og herjer i det neste, lenge før småfuglene er stått opp er ikke oppskriften på en velykket påske, og i dag gikk det så langt at absolutt alt godteri er inndratt for dagen. Jeg forventer faktisk mer fra en 7 og 11åring før klokken seks om morgenen. Så i år slipper ikke påskeharen inn, og kommer han på døra blir jeg å denge løs på han med alle kreftene jeg har igjen. Og morgendagens avisoverskrift vil være ” Kvinne 30 gikk løs på påskeharen, måtte stoppes av politiet og kjøres til legevakt for sjekk.”

De fikk sjokolade, kakao og brus i går, så de lider overhode ingen nød, og særlig ikke når de fikk muligheten til å forbedre sin oppførsel flere ganger før klokken slo seks i dag tidlig. Jeg vil påstå at de fikk i overkant mange sjangser, så når tålmodigheten min tok slutt har de seg selv og takke. Og tro meg, du trenger ikke å synes synd i dem, for det er det altså ikke. 


Ikke la deg lure, vi har det ikke så harmonisk som bildet prøver å lyve om!

Nå kan heldigvis ikke dagen bli noe verre, så jeg satser på at vi i ettermiddag kan lage litt påskepynt sammen og kose oss med noen gulrøtter og epler. For jeg har ingen planer om å oppheve forbudet mitt, selv ikke med eksemplarisk oppførsel de neste timene på arvingene. 

God påske. 

Facebooksiden min finner du her. Og om du vil følge meg på insta finner du meg som @steinihavet

PS. Vi klarte ikke denne påsken uten basiller heller, så minstemann er potte tett og hoster som en gammel gubbe. Jeg er konstant svimmel og får hodepine om jeg ser litt for hard på tv, så vi overlater finværet til alle dem som er ute og er ikke sjalu i det hele tatt. 

3 kommentarer
    1. Du har en fantastisk måte å skrive på. Og jeg beundrer deg for at du holder på det du har sagt om godteri. Håper du snart blir i bedre form. God påske. 🙂

    2. Du er virkelig flink som klarer å holde på de konsekvensene du setter 🙂 Håper dagen deres har vært bra til tross for en litt heftig morgen 🙂

    3. Det kjentes godt å lese det du skriver. Ikke at påska deres ikke går knirkefritt, men at det er flere enn oss som ikke opplever den helt store idyllen. Vi dro hjem fra hytta i dag. Før tiden, som konsekvens av for mye tull og tøys. Klump i magen og dårlig samvittighet på mor, ja.. Men nok er nok. Og det er godt med hverdag på tirsdag. Takk for at du deler. Det hjalp til å lappe sammen et litt vonbrotent mammahjerte <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg