Hjelp, bare 4 måneder igjen!

Ohh no! Det gikk plutselig opp for meg at om en fire måneders tid sitter vi med en liten baby i armene, noe som betyr at jeg i høyeste grad bør få fingeren ut når det  kommer til planlegging. Vi må ha klær, vogn, seng, sengklær, bilstol og hundrevis av andre småting jeg overhode ikke kommer på hva er for det er 7år siden sist vi hadde baby i hus. 

Om jeg hadde vært litt mer sentimental og behold en del av barneutstyret ville det ikke vært så krise, men jeg skulle ikke ha flere barn så vi solgte alt. Jeg har lenge gått rundt å trodd at vi behold barnesenga i det minste, men neida den er også vinket farvel til og vårt nye tilskudd må muligens sove i en skuff. Men det er vel ikke helt greit etter dagens standar å re opp der, og kommodene er jo heller ikke like stabile som de var for 40år siden. 

Heldigvis har vi en vugge, men den trenger en seriøs oppfriskning før den kan brukes. Den ble hjemmesnekret til meg når jeg var baby for en 30år siden av min bestefar, og jeg vil gjerne bruke den igjen til min lille prinsesse. Men først skal det grusomme røde fargen som er beiset på bort, og jeg må sikre den siden min far sier den veldig lett kan tippe rundt. (Mistenker at jeg kan ha falt i gulvet, selv om de sier at det ikke er tilfellet!) Prosjekt vugge skal starte så snart det blir såpass lite regn eller snø ute at jeg kan bruke pussemaskin uten å risikere elektriske støt med fatale følger. Men det ser noe dårlig ut for øyeblikket, for alle sluser er åpne og i morgen slår det om til snø igjen. Alt vi fikk for noen uker siden er faktisk regnet bort, så snøen er velkommen selv om det har en tendens å komme litt i overkant mye på en gang. Men alt er bedre en gjørmete vinterklær som må henge til tørk i dusjen. 

Og nå må jeg vel rydde plass til både småklær og seng på soverommet, så den store ommøbleringen kan vel ikke utsettes mer. Men fysj for en jobb det blir, vi har alt for mye ting, hyller og rot som burde være sortert, vurdert og muligens kastet, solgt eller gitt bort. Svære hyller må flyttes og sengen skal snues rundt i et rom som er for lite i utgangspunktet, men når det er gjort skal jeg få plass til barnesengen vi ikke har. 


Meg i en ganske sjarmerende tvangstrøye som var ganske vanlig for 30år siden, vi må ha vært noen ekstrem babyer!  Jeg blir å trenge en sånn så jeg ikke glemmer å slappe litt den neste tiden! 

Det blir en hektisk vår med både reiser, innkjøp og planlegging mens jeg vokser og blir enorm med alle bivirkninger det fører med seg som sure oppstøt i form av det som kommer fra magesekken og ikke minst ordene som av og til ramler ut med negativ undertone, kynnere og en ekstrem trang til å springe på do hvert femte minutt. Ja for ikke å snakke om dårlig nattesøvn, bein som ser ut som tømmerstokker og en tålmodighet som nesten er ikkeeksisterende!  

Facebooksiden min finner du her. 

8 kommentarer
    1. Du må hinte til venninner og familie at du ønsker babyshower. De norske variantene bruker være rimelige mtp at man bruker gi gave når babyen er født. Man kan jo bringe med seg smekker, salver, kompresser, bodier osv som du kan få før 30-80 kr. Eller ta med seg pent brukte ting😊

    2. Du spurte jo ikke om tips, meeen kan jeg komme med noen likevel? 🙂
      Jeg bare elsker tummytub. Brukt den på min unge fra han var nyfødt og til han var 2 år. De sitter så fint oppi der, og har det trygt og fint,og så tar den liten plass. Jeg fant min på finn.no 🙂
      En annen ting er iherb.com. altså, de har jo sååå mye der som er helt hinsides all fantasi å kjøpe. Men jeg kjøpte bleiesalve der av merket Badger. Badger finnes i begrenset utvalg her hjemme og er svindyrt, mens der inne er det veldig billig. Og så trygge produkter som virker også 🙂
      Lykke til med alt 🙂 Det er veldig gøy å planlegge, men en smuuuule stressende også. Men dere nailer dette, og dere er flinke 🙂

    3. 4 måneder er jo plenty av tid 🙂 (Tenkte det var det du ville høre) Sett opp en plan og er mye pent brukt å få kjøpt..

    4. Anonym: Dør ikke av noen tips nei 🙂 Skal ta dem med i planleggingen så får vi se hvor det ender 🙂 Tenker at vi skal klare oss bra, så lenge panikken ikke tar oss 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg