På tide å følge aktivitetsanbefalingen til helsemyndighetene, og kjøpe noen nye Jurholdere.

Målet for de neste månedene er å gå 30minutter hver dag, sånn for å skaffe meg mammapoeng for god oppførsel under svangerskapet anbefalt av staten. Jeg vet at jeg bare har godt av det, og så lenge jeg ikke labber rundt på asfalt skal det gå helt fint håper jeg. (Evig optimist, ignorer bare den sviende smerten i bekkenet.) Vi bor i perfekte omgivelser med kort vei til skog og fjære, så traskingen etter veier kan heldigvis begrenses veldig. Og med litt flaks er jeg bedre trent etter at lillerampen kommer ut, enn jeg var før den hoppet inn. Det sto i alle fall at nå har jeg sjansen til å komme i god form på en eller annen nettside for kommende mødre. Dessverre har det gått litt tregt med den turen min hver dag, men jeg lover på tro og ære at jeg skal forbedre meg. 


Fra en tur i fjæra sist vinter, når sola var kommet godt frem fra vinterdvalen. 

Minstemann sin form er på bedringens vei, og for første dag på lenge er han feberfri, og humøret er tusen ganger bedre enn hva det har vært. Kulen på halsen er der fortsatt, men det ser ut til å gjøre mindre vondt. Så om natten går bra skal han får være på skolen i morgen, og det tror jeg han gleder seg til. Han er superlei av å bare være inne, og er rimelig sjalu på broren som farter rundt. (Broren på sin side er sjalu siden han aldri er syk og får være hjemme…Her snakker vi rake motsetninger, den ene er syk en gang i månedene og den andre maks en gang i året.) 

Jeg har også innsett de siste dagene at det hadde vært en fordel at jeg var en sentimental samler, men dessverre har jeg solgt nesten alt av barneutstyr og jeg kunne absolutt dratt nytte av klærne jeg brukte sist svangerskap. Men nå må det meste skaffes inn på nytt, og til å begynne med trengs det flere jurholdere for fordelene mine har åpenbart bestemt seg for å poppe opp tre størrelser allerede nå, så jeg tør ikke tenke på hvordan det blir når de også skal inneholde melk. Sukk, jeg vet jeg ikke bør klage over store pupper, men slik drastisk vekst er vondt, ser fjernt ut og koster fordi større BHer er mye dyrere enn vanlige. Og ikke har jeg noen nytte av store pupper heller, jeg er helt sikker på at det må være lettere å amme når de er mindre. Ja også har jeg fått en rekke nye strekkmerker på dem, selvfølgelig. Men så lenge dem ikke gjør vondt skal jeg ikke klage over dem. 

Nå skal jeg finne meg et glass Solo, som jeg har dilla på for tiden. Det er faktisk så ille at jeg våkner om natta å har lyst på en glass av den gyldne drikken, og jeg bare må ha det ellers blir jeg et surt, skummelt og rabiat gravidmonster. 


Ahh, må jo bare bli lykkelig av å se på det bildet!  Hærlig, vakker og usunn leskedrikk i perfekte omgivelser.

Ellers venter vi i spenning på timen med ultralyd for å finne ut hva som sparker meg i magen. Jeg vet jo at ultralyden er for å sjekke at alt står bra til og sette termin, men det er liksom noe spesielt med å se den lille, og kanskje få vite om det er en liten prins eller en prinsesse som gjærer på innsiden.  Begge guttene var godt bevarte hemmeligheter, men denne gangen klarer jeg ikke vente. Også minstemann er veldig enig i at vi må vite hva det blir, og jeg tror ikke vi tørr å komme hjem uten et svar til han. 

Facebooksiden min finner du her. 

2 kommentarer
    1. Åh gratulerer så masse 🙂 🙂
      Kjempekoselig at dere skal ha en liten til. Ikke fullt så koselig at veien dit er smertefull og full av kvalme. Hvis det er noen trøst så kjenner jeg meg veldig igjen. Hadde ekstrem svangerskapskvalme og ble deprimert av å være i så dårlig form.
      Måtte bli høygravid før jeg så lyset i tunnelen og begynte å glede meg bittelitt.
      Vær snill med deg selv, og ros deg selv opp i skyene for den fine mammaen du er, innsatsen du gjør og alt du får til.
      Jeg beholdt så godt som ingenting i hele svangerskapet, alt luktet så sykt vondt, jeg bevegde meg så lite at det er en skam (fordi jeg var kvalm) og likevel kom verdens smarteste, mest perfekte, vakreste og morsomste gutt ut.
      Kroppen er helt fantastisk, og det vet du jo siden du har gjort dette før. Men prøv å hold motet oppe mens du henger over doskåla. Begynne å høre på podcast mens du ligger på badegulvet kanskje? 😛
      Og så lurte jeg på, hvis du har lyst å lage sånne faste magebildeposter (typ uke til uke eller måned til måned) så får du veldig lov. 🙂 Jeg haaaatet riktignok å gå gravid, men det er det vakreste og mest fascinerende som finnes likevel 🙂
      Lykke til 🙂

    2. Anonym: Jeg holder ut og prøver å holde hode over vannet i doskåla 😛 Kjipt at du hadde det slik som gravid, men på en annen side skal jeg innrømme at det er godt å høre at jeg ikke er alene. Skal gjøre et forsøk på å legge ut magebilder jevnlig, men nå er jeg en ganske ustabil blogger så det går litt tregt av og til 🙂 Gøy med graviditet så lenge det ikke er jeg som er det 😛

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg