Snart klar til julemesse!

Siden mor og far er regnet som dårlig selskap her i huset, forsvinner ungene ut så fort klokken slår 10 på søndagene. (De får ikke gå ut før, for de er morgenfugler begge to og ville nokk irritert vette av andre foreldre om de kom løpende på døren for tidlig.) Og jeg skal innrømme at det er ganske godt å kunne synke ned i sofaen med strikketøyet og et eller annet som fungerer som bakgrunnsstøy på tv. Som regel varer ikke stillheten så lenge for minstemann holder seg i området og stikker stadig hode inn døra for å rope ” MAAAMMMAAA!” uten å egentlig ville noe. Eldstemann springer rundt med telefon foran seg og menger seg med andre spilleglade unger som leter etter virtuelle dyr. Men om han skulle bruke opp mengden nett før måneden er over ligger han som regel på sofaen med et Donald pocket eller en bok, og så passer han på å klage over hvor kjedelig han har det er med jevne mellomrom. Og alle forsøk på å motivere han til å gjøre andre ting enn å klage avskjæres med at jeg ikke forstår noen ting. Foreldre altså, de er og blir ubrukelige. 

Denne søndags formiddagen har jeg brukt på å planlegge å gjøre klart til første julemessen neste helg. Så nå har jeg laget eg oversikt over alt jeg skal selge og planlagt hva som må til for at det skal bli bra. Og i år skal jeg prøve å selge glass og flasker jeg har pyntet, så jeg er spent på om noen kjøper det. Vanligvis er det sokker og votter som går mest av, men det har jeg lite av. Jeg har også laget masse småplagg av restegarn som votter og hals til dukker, så får vi se om noen ser nytten i det. I grunnen gleder jeg meg, for det bruker å være koselige dager. Og i år betyr den ekstra fortjenesten mye, for det skal sponse turen vår sørover med minstemann. 


Som vanlig når jeg holder på med dette fylles stuen og det blir uframkommelig for alle andre en meg, men mannen tar det heldigvis med fatning. 

Noen juletrær måtte til for å understreke at det er en julemesse vi skal på. 


Ha en strålende søndag. 

Facebooksiden min finner du her! 

2 kommentarer
    1. Åh, de juletrærne var kjempesøte. Om du ikke får solgt alle på julemessa, kjøper jeg gjerne (om du sender pr post). Lykke til med salget.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg