“Endelig” hjemme!

Det fine med å bo i campingvogn i tre uker er å komme hjem å oppdage at den vanligvis så lille leiligheten vår er blitt enormt stor. Det er nesten så jeg ikke forstår hvorfor vi sier den er liten, men jeg regner med at det ikke tar mange dagene før jeg oppdager at jeg har tilpasset meg omgivelsene igjen. Og siden jeg er rimelig klosset så er det lykken å kunne bevege seg rundt uten å duke eller dytte bort i skap, skuffer, bordkanter og vegger. Ja i alle fall for det meste, jeg klarer fortsatt å treffe veggen innimellom, men det blir færre treff nå som jeg har mer plass å bevege meg på. 

Det er også en lykke å komme hjem til vårt egent do, for de offentlige er ikke alltid like rene og mini-toalettet i vogna er ganske ubehagelig å gjøre sitt fornødne på. Så jeg hoppet litt av lykke når vi kom hjem klokken tre om natten og jeg kunne synke ned på toalettet tissetrengt som jeg var uten å sjekke det for spor av grisete mennesker som ikke er så nøye med hva de etterlater seg på både ringen og papirholderen. Og jeg måtte styre meg for å ikke hyle av lykke når jeg skulle dusje med visshet om at jeg vil kunne vaske håret uten å være redd for at vannet slår seg av når jeg står der med såpe i øynene. 

Nåja, mine toalettvaner er vel ikke det morsomste lesestoffet, men jeg mistenker at mange kjenner seg god igjen i mine beretninger. 

Det værste av ferien står for tur, for nå skal vogna tømmes og hundrevis av maskiner med klær skal vaskes. Alt skal ryddes på plass og midt oppe i det hele skal hverdagens rutiner sakte men sikkert på plass. Eller, det vil si at bare mine rutiner skal på plass, for denne uken har vi avlastning til minstemann og eldstemann skal til faren. Og vi har en uke full av planer. Men jeg vurderer faktisk å avlyse dem alle for å bare ligge på sofaen, strikke og lytte på gode lydbøker. 


Jeg savner allerede sola, varmen og trollunger som spruter meg søkk våt med vannpistoler som hevn for at de ikke kan spise godteri hele dagen!
 

Sommeren 2016 har i grunnen vært veldig fin, selv om vi har opplevd at eldstemann fikk frastjålet telefon sin og at campingen rotet det til med bookingen vår så vi måtte returnere før planlagt. Og på grunn av det skal jeg nå lage en vurdering av alle campingene vi besøker, slik at andre kan få svar på de spørsmål man har som ikke står på nettsidene. Ikke alle plasser gir like gode opplevelser, og det er gjerne de vi forventer minst av som overrasker mest! Så kom gjerne med spørsmål som du ikke får svar på når du besøker nettsidene til de ulike campingplassene. Og jeg sier heller ikke nei til tips om gode campingplasser fra nord til sør i Sverige. Vår ferd går dit hvert år i sommerferien, og ferden vår bestemmes av dagsformen til minstemann så vi kjører ofte i rykk og napp. En dag kjører vi langt, en annen kort. Så vi besøker ganske mange plasser på vår ferd. 

Facebooksiden min finner du her! 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg