Hjelp, vi skal pusse opp!

Akkurat nå sitter jeg her og sliter meg i håret! Det er ikke selve arbeide med oppussing som er problemet, men alt som skal planlegges i forkant. Farger skal bestemmes, møbler skal plasseres og timevis med shopping ligger foran oss. 

Så i kveld har jeg googlet halve verden og tilbake, og kommet frem til at gulvet jeg vil ha ligger 8timer unna oss. (Og om jeg går for det, vil det faktisk koste mindre for oss å kjøre å hente det, enn å kjøpe samme versjonen her.) Og så har vi bestemt oss for hvordan type varmekabler som skal brukes, så der gjenstår prisen jeg må betale for det gildet. Men om det hjelper oss til mer nattesøvn, så skal hver en krone være verd det. 

Ellers har jeg bestemt meg for å kaste ut hyllen guttene har bøker i, og heller utnytte plassen best mulig med hyller som henger rett på veggen. De vil koste med ca 1500 til sammen, om jeg ikke finner samme typen billiger en annen plass. Eller så finner jeg noe jeg liker bedre og så sliter jeg meg enda mer i håret. Jeg må også sjekke at veggen tåler vekten som blir hengt på den, men den oppgaven delegerer jeg til min bedre halvdel. 

Jeg regner med vi blir å bytte papir på veggene, eller miljøstrier som det så pent heter. Og veggene skal bli hvit-hvit-littmørkhvit og varmgrønn eller varmgrønngrønn eller noe sånt. Satser på at de i butikken vet hva jeg vil ha, men jeg sparer noen hårstrå i tilfelle de ikke vil hjelpe en forkommen kvinne i malingsavdelingen. 

Og så har vi organiseringen som må til for å få ut de to klesskapene og den enorme jernklumpen av en seng guttene har. Sengen og det største skapet må demonteres, noe som dessverre høres mye lettere ut enn det er. Det andre skapet klarer vi sikkert å lirke ut døren. Så må kjøkkenbordet skrues i småbiter, slik at alt fra rommet får pass i den lille stuen vår. Og jeg må jo ikke glemme alle tonn med klær og leker som skal få et midlertidig hjem i stuen. Og midt oppe i alt dette skal ungene organiseres, og slik som det ser ut nå vil eldstemann være hjemme, og minstemann på avlastning. Jeg kom frem til at søvn er en fordel når vi skal leke byggmestere. 

Det er i alle fall ikke en lett oppgave å pusse opp et rom når du har minimalt med plass rundt deg, og ingen muligheter for å lagre ting ute på grunn av det særdeles kjipe drittværet vi har i nord. 

Og jeg som ble sprø av å male en bokhylle!!

Så det er bare å krysse fingrene for at dette prosjektet ikke blir en total katastrofe av uante dimensjoner! 

Facebooksiden min finner du her. 

 

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg