Null ferie = dårlig samvittighet!

Ja vel ja, og jeg som trodde at ungene ikke hadde noen problemer med at vi skal ha hjemmeferie. Men jeg tok vist feil, for nå er jeg ganske sikker på at de prøver å gi oss dårlig samvittighet med å være noen englebarn uten skit på vingene. Det har seg slik at etter noen ganske uharmoniske timer mellom barnehagehenting og middag var oddsene dårlig for vår del. Vi regnet med en lang kveld med en kranglende unge og en gråtende. Men formen til den minste gikk seg til og broren ble i et strålende humør, så de to forsvant inn på soverommet.

Vi tenkte at nå ville vi får ca 10-15minutter med uforstyrrede nyheter, og vi var store i øynene når vi oppdaget at en god halvtime hadde passert. Det var faktisk så stille at jeg ble litt nervøs for hva ungene holdt på med, og som de fleste foreldre vet betyr stillhet noe negativt. Jeg valgte å holde munn, og tenkte at om dem slåst vil vi høre det. Hva hadde hendt med ungene? Ikke en eneste legokloss ble slengt veggimellom. Det varte og rakk og til slutt måtte jeg sjekke hva de holdt på med. Der satt de to guttene og samarbeidet om byggingen, strålende fornøyde med egen innsats. De hadde bygget en flyplass, og imponerte stort med detaljene, og jeg benyttet sjansen til å skryte uhemmet av dem. Helt til kommentaren “Ja, siden vi ikke skal på feie så kan vi jo leke at vi er det!” Skal si samvittigheten min fikk en knekk, for vi skal være hjemme, hele tiden. Problemet er at ungene godtar at vi er hjemme uten en eneste klage og da blir det ekstra ille å ikke kunne gi dem en. Hadde de vært uoppdragne og sinte for at de ikke fikk det de ville hadde alt vært så mye lettere for min del. Da ville jeg bare hatt meg selv å skylde på, for at jeg lærte dem usunne verdier. 


En flyplass full av detaljer, med både tankbil og jagerfly! Og ikke minst et imponerende flytårn! 


Vurderer å kjøpe dem flere “veier” til regnfulle dager, så kan de utvide til campingplass, badeland, dyrepark og andre feriemål. 

Sommeren er på vei, og rundt oss reiser stor og liten på ferie, men vi har valgt å bli hjemme i år. Varmekabler på soverommet til guttene står høyere på listen en ferie når vi prioriterer hva pengene våre skal gå til. Og det hjelper heller ikke på at vi har vannlekkasje i campingvogna, og det ser ut til at den ikke blir fikset med det første. Saken er uløst, og siden Adria er noen dumminger (ja du leste riktig, jeg er ufattelig barnslig og usaklig og en smule forbannet!) må vi droppe turene vi hadde planlagt i nærområdet med vogn på slep som substitutt for en lange kjøreturen vi bruker å ta. Og når skiten blir reparert så må vi ut med en irriterende egenandel på forsikringen, som også tar en realt jafs av pengeboken. Og dette burde vært en garantisak, men det hjelper lite når papirene våre er “mystisk” forsvunnet fra overflaten. 

Men vi skal vel få en fin sommer uansett hvor vi er, og jeg skal begrense sutringen min til et minimum hver gang vi får en iskald regnværs periode som tar livsgnisten fra både hud og blomster! (Les: hvit som et laken og døde blomster.) 

Facebooksiden min finner du her. 

2 kommentarer
    1. Er det mulig for dere å ta et par netter i telt eller på hytta til noen dere kjenner. Evt. Låne kano? Kanskje har dere noen ting i Tromsø de liker å gjøre, men ikke gjør så ofte..Lage i stand mat fra utenlandet hjemme. Indisk? Kinesisk? Slike ting kan gjøre at ferien blir den beste noen sinne..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg