Nydelig vær i nord, så bikinien er på og solkremen funnet frem. (Advarer om nakenhet.)

Kalenderen sier sommer, reklamen sier grilling og sol og alle rundt meg sier at ekte nordlendinger ikke lar seg stoppe av litt regn. (Og med litt regn mener jeg ustoppelige mengder vann som renner ned fra himmelen og drukner alle spirer som prøver å bryte gjennom sølens overflate til tross for 5grader i luften. 

Så jeg fant frem godstolen, solbriller, cola og solkrem, for det heter seg jo at du skal bli brun selv om det er overskyet. Og siden jeg jobber hardt med å få sommerkroppen 2015 på plass er litt farge på den kritthvite huden høyst nødvendig. Heldigvis er det ikke meldt om varmere vær, så det er kun hode og hendene som ikke er fullstendig tildekket. Ikke minst er jeg livredd for å bli omtalt som en pyse…

Det første man må gjøre utenfor døren er å strekke på ryggen og nyte synet som møter deg med måser som driter og makk som svømmer rundt på plenen.

Alt er klart for en avslappet time ute i den frie natur?! eller noe sånt. Antrekket er nøye utvalgt med bikini innerst, ullundertøy som neste lag, varm og god treningsbukse, læsta, sandaler (som er obligatorisk på fine sommerdager), teddybjørnjakke, ullvotter og skjerf tilpasset anledningen for å unngå halsbetennelse. 

Jeg kan ikke risikere å bli solbrent nå som jeg regnes som voksen og ansvarlig, og jeg tenker at solfaktor 15 fungerer siden himmelen er dekket av et tykt lag med søkkvåte bommulsdotter dyppet i aske. 

Litt vanskelig å få kremen ut av tuben, og jeg tror nesten den holdt på å fryse til is men jeg passet på å riste den godt å trykke litt hardt. 

Jeg innså at jeg ikke trengte å bekymre meg for at solkremen ble for tykk i konsistensen, ettersom regnvannet straks fylte hånden. Sånn flaks. 

Viktig at solkremen dekker hele hudoverflaten og at solbrillene beskytter øynene for de skumle solstrålene. 

Og vi må for all del ikke glemme hendene, det skulle tatt seg ut med hender røde som nisser. 

Jepp, alt er smurt og det er nøyaktig 2minutter og tre sekunder til solkremen er regnet bort og jeg må gjenta prosedyren. Men pyttsann, det kan vel regnes som trening?

Ahh, få ting er så nydelig som noen timer i fred og ro på platten med himmelen som tak. Buksen min er vanligvis i bare en nyanse blå, men regnet prøver å hjelpe meg til å skjule at den er utvasket. Tenk så snilt gjort.

Facebooksiden min finner du her. 

PS. Jeg har selvfølgelig retusjert bildene i frykt av å skremme meg selv en sen nattetime når jeg vurderer å sende et lugubert bilde til min bedre halvdel som ligger på sofaen i stuen siden han klager over at jeg snakker, utøver karate og terroriserer andre i søvne. Disse bildene må jo regnes som litt på kanten siden jeg ikke har topplua på meg, og bikinien er tross alt på under alle lagene med klær. Tipper han blir veldig fornøyd med å få dem tilsendt, romantisk som han er. (Okei, jeg har bare retusjert bort en kvise, men den dekket HELE pannen min og du kunne se dem om du studerte bildet med lupe. ) 

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg