“Har du russekort, vær så snill.”

I dag måtte jeg nesten gråte en liten tåre på butikken, for jeg takler forferdelig dårlig mine barns skuffelse. 

Minstemann var med på butikken, noe han sjeldent  er siden han som regel er alt for sliten etter barnehagen til dette, og mor selv hater å bevege seg ut i det offentlige på lørdager hvor det er mye køståing og alt for mange mennesker. Han hadde forhåpninger om å møte på noen russ, men hadde godtatt at det var langt fra sikkert at vi ville møte noen der. Han er fryktelig sjalu på storebror som har mange flere russekort en han, og det selv om han har fått arve brorens kort fra sist mai. 

Og det første han ser når han kommer inn er ei søt jente i sjarmerende russeklær, og han lyser opp. Den lille tassen moter seg opp og sniker seg frem for å spørre om russekort, han er egentlig veldig sjenert, og det skal noen runder til før han tør å spørre om slikt. Men dessverre hadde hun ingen flere russekort igjen, og lillemann må gå tomhent tilbake til handlevognen. 

Det lille ansiktet ser fryktelig lei seg ut, og munnviken trekker nedover. Tårene velter opp i øynene og skuffelsen er et faktum. Og jeg kjenner tårene presser på der jeg klemmer den lille skatten min, for det svir så fryktelig å se hvor lei seg han er, selv om det bare er snakk om et russekort.


Det er ikke alltid så lett å være liten gutt og jeg tror heller ikke det er så gøy å være russ å si nei når du blir spurt om russekort. 

Facebooksiden min finner du her. 

PS. Vi var en snartur innom jekta på speiding etter russ, men minstemann var sliten etter en lang dag så det ble et kort besøk uten de helt store resultatene. Så i morgen får jeg bite i det sure eple og ta turen innom offentlig plass i håp om å finne noen russ som har flere russekort igjen. Vi krysser fingrene for at det går smertefritt, for ikke snakk om at jeg tåler å se skuffelsen i øynene på lilleskatten to dager på rad! Det vil i så fall føre til at jeg griner på offentlig plass, og det blir i overkant flaut. 

4 kommentarer
    1. Så utrolig fin blogg du har! Det er utrolig bra at du ikke disponerer ungene dine her, som mange de andre bloggerne med barn har lett for å gjøre.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg