Helgetur i campingvogna. (Bildedryss)

Da er enda en helg over, og vi kan skryte på oss en ikke så veldig harmonisk familietid. Hurra for unger som tøyer strikken for langt og hurra for pakningen som gikk til faens på campingvogna. 

Men noen lykkelige stunder har vi hatt, og da har jo også kamera vært fremme. Når vi ikke hadde det fult så bra, var det siste jeg hadde lyst til å ta bilder, selv om de sikkert kunne vært underholdende for andre øyne enn våres. 

Så her kommer et aldri så “lite” bildedryss fra helgen vår! 


Minstemann var fornøyd med å endelig være hos traktoren sin igjen.

Eldstemann prøvde å studere fuglene på nært hold. 

Skogen er under forvandling og snart blir den grønn. Pappa passet på å forstyrre fuglesang og helgefreden med å sage ved. 

Minstemann og traktoren hold i lag i en god time før de tok seg en pause. 

Campingvogna fikk selskap av tre biler, og var fornøyd med det etter en lang vinter hvor eneste selskap har vært gaupa, reven og traktoren. 

Også jeg måtte studere småfuglene, og det gamle buret jeg drasset med meg hjem en eller annen gang i barndommen. 

En skeptisk kar som ikke ville komme oss for nær. 

Etter en stund ble det litt for mye mas, og vi bestemte oss for å gå i fjæra. (Les: Jeg bestemte…)

Guttene hadde det travelt, eller så var det bare vi som somlet. 

Gammelsjåen holder fortsatt stand etter vinterstormene. Alltid like spennende å se om den kanskje har klappet helt sammen.

En av de bedre veistrekningene utover mot Jøvika. (Helt sant, selv om det ikke ser sånn ut.) 

Smårampen var fornøyde med at bestefar også ble med i fjæra, men klarte ikke å overtale han til båttur. 

Havet lå stille og rolig før regnet kom. 

Obligatorisk aktivitet i fjæra! (Og opphavet til navnet på bloggen.) 

Eldstemann inspiserer sneglene før steinen går i havet. 

Inntørket fiskehode må forskes på, før de kastes unna fordi det lukter “æsj”. 

En av fjæras fineste skatter. 

Jepp, vi går i tangen der det er glattest. Litt utfordringer må det jo være plass til. 
En sliten tass som ikke var helt i form og holdt seg i ro med tauet han hadde fått hos bestefaren.Prøve om disse kunne gi meg noen nye kjoler, men de virket ikke. Og enda flere skatter.Minstemann holdt seg i ro og fulgte med en båt som lå ute på fjorden. Eldstemann opptatt med steinknusing. Dypt konsentrert om oppgaven.Når regnet kom holdt vi oss inne, og da er tegnesaker gode å ha. Minstemann tegnet familien og campingvogna, og kunne fortelle at moren var en gammel geit. Veldig sjarmerende må jeg si. Lørdagens hytte outfit.Når det verker i bena er det godt med lekestund i den gode, varme hytta til bestemor og bestefar.


Et sjeldent bilde av meg og eldstemann. Han synes ikke det er så fryktelig morsomt å klemme moren mer! 

Flaks at det er veranda på hytta så jeg kan stå tørt og ta bilder av småfuglene. Denne karen skulle helt sikkert ønske at bladene hadde kommet ut. 

Kompisen så også ut til å lengte etter bedre vær. 

Sjarmerende type som ventet på tur, det var kun en inne i buret av gangen.

Og sistemann som ble foreviget før jeg ble så kald at jeg ikke orket å stå ute mer. 

Nå kan bare arbeidsuken starte, så krysser vi fingrene for at neste helg blir bedre for oss alle. 

Facebooksiden min finner du her. 

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg