HÆ? Genseren på feil vei sa du?!

Man skulle tro at jeg i en alder av 28 år hadde lært meg hvordan klærne kommer på kroppen, og ikke minst hvordan vei de skal være. Og man skulle i alle fall tro at jeg ville oppdage en eventuell feil før jeg når ytterdøren om morgenen. Men der tok jeg veldig feil, for i dag har genseren min vært på vranga hele dagen, tror jeg. 

Når jeg kom hjem fra jobb gikk turen innom badet for å gå på do, vaske hender og hive på meg noen tykke ullsokker. Jeg var tydeligvis ikke så bevist på egene handlinger og mer opptatt av å rope gjennom baddøren istendefor å åpne den å føre en normal samtale med min bedre halvdel. Han hadde funnet et minidrivhus til 200kroner, og dette har jeg gått rundt å snakket om i enorme tider. Men i alle fall, jeg er litt usikker på om genseren kan ha vært av i dette tidsrommet, for så at jeg ombestemte meg å ville ha den på igjen. Men sannsynligheten er stor for at den forble på kroppen. 

Når jeg kom i stuen oppfattet jeg noe merkelig i side-synet, og i det jeg dreide på hodet oppdaget jeg at genseren var på vrangen. 


Min første tanke var hvordan i alle dager det hadde gått seg til, og min andre tanke var hvordan har jeg klart å unngå å se dette hele dagen på jobb. (Jeg ser åpenbart ikke så ofte på meg selv i speilet…) En annen merkelig ting er at ikke mine barn har lagt merke til dette, for de er eksperter på å oppdage morens små flauser lenge før alle andre, og på den måten er de jo et sikkerhetsnett før jeg skal ferdes ut i det offentlige. 

Så til alle dem som kan ha lagt merke til at jeg gikk med genseren på vrangen i dag, dette er et ganske sjeldent tilfelle av mammabevisstløshet i våken tilstand. Det er sånt som oppstår etter noen år som mor eller far der hode blir alt for opptatt av alle rundt deg selv i kombinasjon med elendig og uregelmessig nattesøvn. For ungene var begge anstendige kledd, og om jeg ikke husker helt feil ga jeg dem beskjed om å sjekke at merkelappen er på rett side når ullundertøy skulle på før småfuglene sto opp i dag tidlig.

Resten av uken skal jeg dobbeltsjekke meg selv i speilet før jeg går ut døren, og ikke når jeg kommer hjem igjen. 

Facebooksiden min finner du her! 

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg