Broderier med mening.

Den siste tiden har jeg muligens holdt på med litt for mange prosjekter på en gang, i alle fall om jeg tolker de litt misfornøyde signalene til min bedre halvdel som sliter med å finne sitteplass i vår ganske store sofa. Men når jeg har holdt på med en ting har jeg plutselig kommet på en annen ting jeg bare måtte prøve med det samme. Men om ikke annet føler jeg at kreativiteten min har blomstret og det gir meg jo en god porsjon energi og glede over egeninnsatsen. Og her er litt av resultatene.

Hekla kurver som kan brukes til oppbevaring med noen velvalgte ord til mottakeren. (Om jeg ikke beholder dem selv, jeg trenger av og til en oppmuntring når jeg sur og jævlig skal greie et umulig hår etter en lang natt uten søvn…)

Den største av kurvene ble til på vei til og fra Mosjøen! Og jeg kan informere om at turbulens og småfly gjør heklingen nesten umulig, for nålen var mer i siden på naboen en i løkken til garnet. 

Søvn hjelper på det meste har jeg funnet ut. 

Viktig budskap! 

Noe jeg tror mange vil kjenne seg igjen i.

Mannen i huset var ikke helt enig med meg i at kjøleskapet kan brukes som garnlager…

Bursdagsgaven til min søte svigersøster. 

Et par gode ullgensere er også blitt til den siste tiden, for selv om små prosjekter er underholdene og går fort egner de seg dårlig i kombinasjon av tv underholdning. Stavingen blir som regel dårlig når jeg følger med på flere ting. 

Planen er å strikke opp så mange votter at jeg ikke trenger å bekymre med for det til høsten. Vi bor i nord og kan forvente ca 3 måneder med tynne ullvotter på sommeren, men så må de tykke finnes frem igjen. 

Jeg holder også på med flere kurver som jeg planlegger å gi bort i gave, og også de skal pyntes med noen velvalgte ord. (Men med en litt mer nordnorsk uttale.) 

Gode, vare tøfler er også i produksjon, og nå mangler det bare siste finpussen med pyntekanter og passende knapper. 

Og det siste prosjektet har vært å samle sammen litt flere småsteiner og skatter fra fjæra som kan pynte opp i hjemmet. Dessverre var ikke fjæra klar for dette enda, så jeg må nok vente en stund til før jeg kan trylle frem fjæra rundt omkring i stuen. Jeg har også noen ideer som inkluderer drivved, men det får jeg ta etter hvert som det blir varmere i været. 

Facebooksiden min finner du her. 

#strikket #strikking #heklet #hekling #broderi #brodering #sting #sy #humor #DIY #gaver #interiør #håndarbeide #hjemmelaget

16 kommentarer
    1. Hei. Så flotte broderier. Jeg broderer selv så lurer på hva du gjør for å få så fine innramminger. Sliter med å finne gode løsninger selv.

    2. de kurvene er helt fantastiske har du oppskrift på dem eller?
      ellers er jo alt du lager supet da,og de quotsene geniale,men kurvene er noe eg kunne tenkt meg å teste ut selv 🙂

    3. cuskima: Jeg starter med 5 fastmasker i en ring, så øker jeg med fem masker på hver omgang til jeg får ønsket størrelse på bunnen, så hekler jeg en runde fastmasker i den innerste delen av fastmasken for å få kanten mellom bunn og resten. Så hekler jeg bare til den blir passe lang. Om jeg ikke husker feil brukte jeg nål 3,5 og litt tykt bomullsgarn. Håper forklaringen funker 😉 Takk for ros 🙂

    4. Helene: Takk 🙂 Tenker du på når tøyet fliser seg opp eller når jeg broderer en kant med korssting rundt? Om det er tøyet så bruker jeg å klippe det litt større så det ikke er krise om det fliser seg opp.

    5. Trekker du bare stoffet rund en pappplate og setter inn i rammen? Jeg fikk tips om å gå til rammemaker for å ramme inn mine broderier, men det blir jo veldig dyrt.
      Så jeg lurer egentlig på hvordan du fester broderiet i rammen 🙂

    6. Kjempeflott. Ble så inspirert av kurvene. Det er jo supre gaver. Godt jobba. ☺. Har det også sånn. Flere her som sliter med å finne plass i sofaen. ☺

    7. Helene: Om tøyet er veldig krøllete stryker jeg det først, for så å legge det inn i rammen. Noen ganger fester jeg tøyet med dobbelsidig tape på et stivt ark på innsiden av rammen, så det ikke skal “skli” nedover. Jeg kjøper som regel vanlige rammer og broderer slik at det passer inni dem 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg