Jeg føler meg lurt av XXL!

05.04.2015 - 20:52 15 kommentarer

Jepp, du leste overskriften riktig. Men det skal sies at jeg ikke har planer om å drite dem ut, eller slutte å handle der. Men prosjekt "onkel Skrue" krever at jeg holder nøye orden i økonomien, og da fungerer det dårlig at jeg får noen røde tall i mitt ellers så fine regnskap! 

Jeg føler meg lurt, og min indre onkel Skrue gråter sine modige tårer, for ikke snakk om at jeg vil ofre den enorme summen av 25 kroner. 

Den siste dagen i mars var jeg innom XXL i Tromsø for å finne meg en ny lue, og de hadde massevis av fristende tilbud. De fleste klærne var merket med både før og etterpriser, noe som gjør at prosjektet mitt lar seg gjøre. Nemlig å bare handle klær og småting på tilbud et helt år. Men når vi kom til lue-kurven oppdaget jeg at førpris manglet, og selv om jeg bruker å hoppe over slike tilbud bestemte gnieren i meg seg for å stole på butikken. For luen jeg fant så ut til å fungere perfekt for den nært forestående campingturen. 

Vel hjemme gjorde jeg som vanlig litt etterforskningsarbeid, og det jeg oppdaget da tippet hele prosjektet mitt over ende. Det så sannelig ut til at jeg hadde betalt mer en hva varen kostet før den havnet i "salgs-kassen". Jeg måtte nesten grine, for dette var min første bommert for i år. 

Jeg har sendt denne meldingen til facebooksiden deres, siden nettsiden oppfordrer til det kommunikasjon i tryne-boken. Så da er det bare å vente på svaret, og at butikkene igjen skal åpne etter påskehøytiden så jeg kan dra innom å bruke "Prisløftet" som de reklamerer for. 

Hei.

31.3-15 var jeg innom deres varehus i Tromsø, og fant en kurv med det som angivelig skulle være varer som er satt ned i pris, noe som er drømmen til enhver gnier som er på shopping med budsjett. Jeg fant ikke mindre en tre luer som ville få et fint hjem hos oss. Siden jeg holder nøye regnskap sjekker jeg opp førpriser på de varene som handles på tilbud, og kjente jeg ble en smule skuffet over det jeg oppdaget. For hva ser jeg på nettsiden deres? Joda, der står det at luen jeg kjøpte hadde ny pris på 69kroner, og den var satt ned til 50 kroner! Men jeg betalte 75kroner for denne. Nå har det seg slik at dere opererer med prisløfte, der det loves at dere skal ha den beste prisen så jeg regner med at det ikke skal være så vanskelig å få de 25kronene tilbake siden jeg kan dokumentere dette med både kvittering og bilde fra nettsiden deres?! Det kan selvfølgelig være at luen i nettbutikken har en mikroskopisk forskjell fra den jeg kjøpte i butikken, men for meg ser den ganske identisk ut. Men et tips til dere er å ikke skru opp prisene når dere reklamerer for salg, for det gjør prisbeviste kjøpere ganske grinete, og ikke minst mindre handlelystne. Det kan også være en fordel å la tidligere pris stå på varen, for i mange tilfeller kan det gjøre at noen kjøper mer. Et godt tilbud varmer et "onkel Skrue"hjerte. Vennlig hilsen Yvonne Jensen.  

PS. Luen jeg kjøpte var svært god i bruk, så dere trenger ikke være redde for at den skal leveres inn. Den fungerte utmerket når det kom til å danne en perfekt luesveis etter en luftetur i skogen når en selfie skulle postes på nett.

Meldingen jeg har sendt til kjeden med forklaring av problemet og litt sutring over såret stolthet. 

Se der ja, er ikke det nisseluen min?! Den ser merkelig lik ut, men det kan alltids være noe feil med synet mitt. 


Kvitteringen over innkjøpene denne dagen, og den ene luen som laget trøbbel i regnskapet mitt. 


I tilfelle det skulle være noen tvil om jeg snakker sant når det oppfordres til å kontakte dem på facebook er beviset her. Ganske praktisk i grunnen, for facebook sjekkes vel oftere enn mailen.

Noe jeg fikk bekreftet i dag, for her er svaret fra XXL. 

Svaret var helt klart positivt for XXL sin del, og min sure stolthet følte seg litt bedre. Så jeg vil med stor sannsynlighet handle hos dem flere ganger ;-) (Så fremst det ikke blir trøbbel når jeg skal innom butikken her i Tromsø og kreve tilbake noen kroner. Men så lenge jeg oppfører meg som et voksent menneske med god oppdragelse går det sikkert helt greit. Selv om jeg er en gnier som teller penger skal jeg ikke bli en uhøflig og sur kunde!) 

Facebooksiden min finner du her. 

15 kommentarer

ewymarie

05.04.2015 kl.21:23

Det lønner seg helt kart å ta seg litt tid og si ifra.

Fin søndagskveld til deg og dine :)

Emilie-Therese

05.04.2015 kl.21:36

Dette skal jeg være obs på når jeg drar dit på fredag for å handle det jeg trenger til Sesjon!

Maren

05.04.2015 kl.22:38

Herregud, snakk om å lage 3.verdenskrig! Det er ikke unoramlt at varehus seg imellom kan ha små differanser på ting, men de er raske til å rydde opp om man gjør de oppmerksom. Hadde du reist tilbake til butikken så snart de åpner, så hadde du fått igjen disse 25 kr uten problem, så hadde du slippet å brukt energi og tid på dette mikroskopiske problemet i påsken. Dette er bare pinlig.

Hege

05.04.2015 kl.23:48

Lite å skrive om? 25 kroner(!)?? Omg

Ann

06.04.2015 kl.01:21

Skjønner ikke helt poenget med det prosjektet? Skal du kun handle på tilbud? Så hvis du trenger en t-shirt og den koster 59,50,- på ord.pris kan du ikke kjøpe den fordi den ikke er på tilbud? Til tross for at den er veldig billig?

Å hvor mye koster det deg at ta deg tur/retur til XXL for å få tilbake disse 25kr?

Raj Hanssen

06.04.2015 kl.08:57

Bra du skriv om dette. Hvis alle bli lurt for 25 kroner hver gang man går innom kjeden, så blir det veldig mye pr.år kjeden stjeler fra kundene sine! Og til dem som må kritisere alt... Noen kan sitte og drømme om en fantasi figur i påsken, mens andre reise enn hvis plass...

Flotte innlegg du har steinihavet her på bloggen din.

Yvonne Jensen

06.04.2015 kl.10:37

Ann: Prosjektet handler om å bli bevist på hvor mye ting koster og hvor mye penger som brukes. Det jeg kjøper skal vi ha bruk for og om varen finnes billigere til normal pris blir den handlet. Men nå skal de sies at t-skjorter ikke er vanskelige å finne til veldig reduserte priser, eller tilbud som tre for prisen av to.

Og det koster meg fint lite å dra innom xxl siden det e på veien til/fra jobb, samt at de har dagligvarebutikk der så jeg kan handle matvarer samtidig. Så om du ser bort ifra tiden jeg bruker på å sutre på nett, så taper jeg ikke noe på det. Og om jeg skulle betale 25 kroner ekstra for hver vare som handler blir det mange kroner iløpet av et år.

Yvonne Jensen

06.04.2015 kl.10:38

Hege: Nei, har nok å skrive om, og selv om du ikke ser verdien i 25 kroner kan det da være at andre gjør det?!

Yvonne Jensen

06.04.2015 kl.10:43

Maren: Vet ikke med deg, men jeg har store tviler om at et blogginnlegg om 25 kroner kan starte en verdenskrig. Og om du faktisk leser innlegget før du kommenterer ser du at jeg har gjort butikken oppmerksom på dette og jeg vil også stikke innom dem etter påsken for å ordne opp. Og selv om du synes 25kroner er en mikroskopisk sum, kan det bli mange penger om du betaler 25kroner ekstra for hver vare du kjøper på et år. Og hva jeg bruker energien min på er vel mitt problem, og ikke en sak som bør være pinlig for deg.

Yvonne Jensen

06.04.2015 kl.10:43

Emilie: Kan nok være lurt ja :-) Men heldigvis er det veldig sjeldent jeg opplever dette hos xxl.

Yvonne Jensen

06.04.2015 kl.10:44

ewymarie: Ja, det kan bli mange penger iløpet av et år.

Håper du har en fin dag og koser deg sammen med alle dine :)

Anonym

18.04.2015 kl.01:48

Hva er "prosjekt Onkel-Skrue"?

Yvonne Jensen

21.04.2015 kl.21:37

Aleksander: Det handler om at jeg skal se hvor lite jeg faktisk klarer å bruke på klær og annet utstyr på et helt år, samt bevisstgjøring av eget forbruk. Ofte går det mye unødvendig penger på ting vi egentlig ikke trenger, eller klær vi kunne handlet på tilbud.

Anonym

23.04.2015 kl.00:51

sant nok. setter du opp et budsjett og følger det slavisk da eller+

Yvonne Jensen

05.05.2015 kl.20:55

Aleksander: Har budsjett og en plan for hva vi skal ha, men slavisk kan jeg nok ikke skryte på meg å være. (Dessverre.)

Skriv en ny kommentar

hits