Dagens middag. (Advarsel, skrytebilder!)

Etter en ny runde med sykdom på den minste i huset er energien på bunn, og jeg kjenner at ingen ting hadde vært bedre med en reise til varmere strøk så fort som mulig. Men siden jeg ikker har funnet ut hvordan jeg kan dyrke frem penger fra stuens fem potteplanter er dette et ganske umulig ønske. Så vi får bare sjangle oss fremover med tanker om at sommeren er på vei, selv om utsikten sier noe helt annet. Det snør og regner om hverandre og vinden gjør alt for å buste til håret jeg har ofret to hele minutter på om morgenen. Jeg kan selvfølgelig håpe på at vi holder oss friske en stund, siden de siste fire ukene burde fylt opp kvoten for denne halvdelen av året, men det er jo mindre sannsynlig en sydentur. At jeg er sliten fører jo til at jeg ikke finner den helt store motivasjon til å skrive, og hver gang jeg prøver å få ut noen forståelige ord blir jeg sittende og stirre tomt på skjermen. 

Men til tross for slitene foreldre hadde vi en fin ettermiddag i dag med guttene, minstemann hadde det veldig bra og deltok aktivt i middagslagingen med noen få pauser innom mammas armkrok. Når han hadde pause overtok eldstemann jobben, og begge var enige at det var veldig lurt. 

Siden jeg er noe dårlig å planlegge innkjøp måtte søsteren min være barnevakt så vi kunne dra innom apoteket og en snartur på butikken. Minstemann var veldig fornøyd med at tanten var her, og informerte stolt når vi kom tilbake at han hadde sittet i armkroken hennes og hun er bare hans tante. Eldstemann var ikke helt enig, og falt i latter da lillebroren satte sinte øyne i han og snøftet av den protesten. Før han la seg kom han å fortalte at det var veldig fint med litt tantekos, sånn som da han var baby og hun brukte å stikke innom og holde han når han sov. (Og han sov jo ikke så mye på grunn av smertene, så det ble mange timer med han på fanget.) 


Minstemann fikser gressløken til potetmosen. 


Eldstemann overtar og fullfører oppgaven. 


Middagen jeg fikk servert i dag, og mannen skal ha ros for den. Kjøttkakene smakte ikke kjøttkaker, så de kunne til og med jeg spise! (Vanligvis rører jeg ikke kjøttkaker!) Han får terningkast 6! 


Minstemann sjekker ut de siste videoene på youtube med lego som tema, og mamma benytter sjansen til å spille litt på telefon. 

Facebooksiden min finner du her. 

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg