“Sa det BOM da den døde?”

“Du mamma, døde den ugla?” Minstemann ser spørrende på meg under kveldens tv-program. 

“Ja, den ble alvorlig syk og døde.” Jeg svarer og håper at ikke ordene skal få tårene til å strømme på guttungen som er en veldig sympatisk type, vanligvis. 

“Hvorfor det da, den så ikke syk ut!?” Minstemann er kommet i alderen der hver svar følges opp av flere spørsmål. 

“Nei, kroppen til ugla klarte ikke å leve mer, og selv om den ikke så syk ut så ble den det.” Jeg sitter på nåler å bare venter på tårene og prøver å finne noen gode svar for å triste den lille tassen som for noen dager siden gråt over ponnien som var død. Den han fikk ri på for over et år siden. 

“Sa det BOOOM da den døde?” Minstemann ser forventningsfullt på meg.

“Nei, hjerte stoppet helt stille, så den eksploderte ikke.” En storøyd mamma innså plutselig at vi må begrense timene guttungen får se på tegnefilm iløpet av uken! 


“Mamma, hvorfor er det sånn!”

Facebooksiden min finner du her! 

#gullkorn #mammalivet #bakfasaden #hverdag

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg