Mitt hemmelige dobbeltliv.

Jeg må med dette innrømme at jeg lever et dobbeltliv, som ble avslørt med en sms i går! 

Med det samme jeg leste tekstmeldingen ramlet munnen min ned på knærne, litt sånn som tegneseriefigurer ser ut når de er overasket! For dette har vært så hemmelig at selv ikke jeg vet om det, og uten beskjed fra UDI så hadde jeg vel fortsatt levd lykkelig uvitende. 


 

Jeg ble selvfølgelig sittende som et stort spørsmålstegn, og innså at jeg måtte henvende meg til UDI for de saftige detaljene! 



Det var ikke helt enkelt å finne ut hvor jeg skal skrive når jeg mangler alternativet “Henvendelser med videresendte klager som tyder på dobbeltliv til utlendingsnemnda»! 



 

Nettsiden var ikke den letteste å finne frem på, og siden jeg med stor sannsynlighet har brukt den tidligere er jo det litt rart. 


 

 

Jeg stakk fingeren i luften og bestemte meg for hvor jeg skulle sende meldingen min, siden det ikke er mulig å svare på sms fra UDI. Teksten lød som følgende: 

Hei. 
I dag fikk jeg en sms som forteller meg at klagen min på permanent opphold er sendt til Utlendingsnemnda. Det er jo forsåvidt ganske greit, om du ser bort ifra at jeg ikke har skrevet noen klage. Jeg trodde i tillegg at jeg hadde oppholdstillatelse siden jeg er norsk statsborger og har vært det siden min mor satte meg til verden. Hun har bekreftet dette og informert meg om at jeg var en ganske krevende baby å få ut. Hun sa også at jeg kom til verden i 1986 og ikke i 1975. Og når jeg ser i speilet tror jeg hun har rett. Så da er det to mulige forklaringer på meldingen jeg fikk! 1. Jeg lever et hemmelig dobbeltliv jeg ikke vet om, som foregår når jeg sover. Jeg får høre at jeg prater i søvne, så det er ikke usannsynlig at jeg også kan gå/skrive. Om dere har noen opplysninger om hva jeg holder på med når jeg liksom skal ligge rolig i sengen min å sove hadde det vært greit om dere sendte meg en kort oppsummering.  Bare sånn i tilfelle jeg skal ha noen flere barn eller en feit bankkonto! B. Meldingen skulle være sendt til noen andre, og dere må rote litt rundt i papirene for å finne ut hvem som faktisk trenger beskjeden. Forklaring nummer 1 høres jo veldig realistisk ut, men det er med stor sannsynlighet at nummer 2. er det rette svaret.  
Nå er det jo fult mulig at jeg sender denne henvendelsen til feil plass, men jeg fant ingen steder der det sto “Henvendelser med videresendte klager som tyder på dobbeltliv til utlendingsnemnda»! 
Mvh en ganske forvirret dobbeltgjenger! 


Yes, da er det bare å telle dager til jeg får svaret om jeg har en feit bankkonto noen plass, eller flere unger som jeg ikke vet om! Jeg er ganske spent på det siste punktet, for ungene ønsker seg jo søsken! 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg