Kjære julenissen, her er 2014 ønskelisten til deg, og listen til min bedre halvdel!

Kjære julenissen, siden du merkelig nok glemte med av sist jul, får du nå en redigert ønskeliste. Jeg ser at det kan bli litt forvirring med hvor du skal lande, og siden ringeklokken vår ikke fungerer kan jeg forstå at du valgte å gå forbi, slik at du ikke vekket guttene med banking på døren. Men i år skal du vite at når de først sover, så våkner de ikke av noen dunk på døren! Og jeg må jo innrømme at jeg er ganske snill som lar deg slippe pipen hos oss, så det bør gi meg noen ekstra poeng. 


Noen av smånissene dine, som ikker er av det snakkesalige slaget! Så regner ikke med de bringer beskjeden videre!

På et år har mye forandret seg, selv om essensen i ønskene mine forsatt er det samme, masse gaver og luksus. Men jeg er jo stort sett snill og grei, så det burde være en enkel sak å fikse for deg. 

1. Ubegrenset med søvn i minst 16 dager, jeg tipper at det vil holde for en stund, og at resten av året vil gå som en lek uten enorme ringer under øynene og et ganske stabilt surtryne hver gang jeg tvinger meg ut av sengen! 

2. Hushjelp hadde vært en fin ting, for selv om mannen har funnet sin rolle i huset og inntatt kjøkkenet, så skal resten av leiligheten holdes i orden. Klær skal vaskes, støv skal tørkes, unger skal legges på plass, blomster skal ut i søppelboksen og vedovnen skal varmes! Og som du jo vet, siden du er magisk å heter julenissen så er det vanskelig å holde orden i den lille leiligheten vår. Så det fører til neste punkt på listen! 

3. Vårt helt eget hus, med badekar og varmbåren luftvarme, slik at innetemperaturen blir stabil og at varme bad til minstemann blir litt lettere å utføre. Du vet jo den baljen vi bruker i dusjen, jeg har måtte innse at den er i minste laget. Minstemann klarer seg med den forsatt, men jeg sliter litt mer, ettersom jeg er stiv som en stokk og egentlig ganske lang. Jeg kunne også tenke meg et vaskerom i inngangspartiet slik at skittene klær kan tørkes der, istedenfor i dusjen. Ikke så morsomt med sand mellom tørne når du ikke engang er i nærheten av en strand. Men jeg skal selvfølgelig også takke pent om vaskerommet blir plassert en annen plass! Ja også hadde det vært en fordel at guttene fikk egne rom, for det er liksom ikke like morsomt når de krangler også etter leggetid. 

4. Krølltang! Selv om jeg muligens er ganske langt under gjennomsnittet når det kommer til jålesaker så hender det jo at jeg ønsker å pynte meg. Og når jeg først gjør det, hadde det vært fint om krølltangen ikke gikk i stykker når jeg var halvveis i det litt slitsomme håret mitt. For selv om jeg ikke er så nøye på det, så får det være måte på hva jeg skal utsette mannen for. Stakkars, han trodde helt sikkert art jeg var delt i to og hadde fått en ny halvdel! Ja og det er en fordel at den holder god varme, for ellers blir det uregjerlige håret mitt like bustete som det alltid er. Om den er lilla blir jeg heller ikke sur altså, men nå skal jeg ikke være for kravstor. 

5. En overfylt bankkonto som gjør at jeg kan kjøpe meg noen nye og fantastisk lekre sko, helst av den typen som får alle til å sperre opp øynene på en elegant/småsexy måte og si “WOW”. Litt usikker på hvor du kan finne noen slike, men du kan ta en tur innom lillesøsteren min, hun har mange av den typen. Om jeg får slike sko, må jeg også få et kurs i hvordan jeg går på stolper. I år må vi faktisk prioritere litt mindre av alt, og skobudsjettet var det første som røk, samt frisørtime, nye juleklær og andre ting som er (u)viktige! Nå har jeg ikke tenkt å slutte på jobben selv om jeg skulle få mindre penger, så det er altså ikke for at jeg skal bli lat pengene er ønsket! 

6. Frisør ønsker jeg meg også, men der bør du kanskje være litt kreativ med innpakningen! Husk at vi mennesker som ikke er så magiske trenger å puste frisk luft, ikke bare støvete pappeske luft. Ja også er det vel kanskje litt smart om du ikke setter den ute, og at du kommer med den på julaften. vi skal jo ikke være menneskeplagere heller! Men i alle fall, sjekk at frisøren er godt på både klipp og striping av hår, for jeg har en litt kjip ettervekst som dessverre ser ut til å måtte bli der en stund. (Se punkt.5, bankkontoen er ikke spesielt feit i år!)

7. Skulle til å skrive kokk, men mannen har virkelig tatt seg opp på den matlagingen så tenker at han kan bare forsette med dette. Men sleng gjerne over noe snadder julemat som han kan stelle i stand. Vi vil være tradisjon tro med pinnekjøtt, og har handlet det inn når vi så det på tilbud for en stund siden! Men et fenalår, litt seterrømme og flatbrød hadde smakt bra. Og nå som jeg har klart å legge litt på meg, må jeg jo bare fylle på så jeg ikke mister kiloene like fort. 

8. Ny mac, ettersom den stakkars lille maskinen jeg har i dag synger på siste vers! Den jobber saktere enn de kommunale maskinene jeg bruker på jobb, og det er virkelig på smertegrensen til hva jeg takler. For som du vet, er skrivingen like mye terapi for meg, og om jeg ikke får skravlet fra meg skriftlig vil jeg muligens bli sperret inne i et skap eller noe. Den bør være av typen dyr, som har stor skjerm og takler noen facebookspill som jeg er fullstendig avhengig av!

9. Noen nye og fine hverdags kjoler, gjerne av ull! Jeg har funnet ut at det kan være behagelig å gå i noe annet en treningsbukse, og jeg tror at mannen i huset synes det er ganske fint. I alle fall frem til jeg lærer meg etiketten for hvordan du beveger deg i lårkorte filler! Mulig at det kan være lurt for deg å sende nissemor på handling, for jeg er litt usikker på om rød og hvit kler meg. Og om det bare blir hvit kan jo noen tro at jeg skal gifte meg på vei til jobb, og det skulle tatt seg ut! 

10. Spa! Helst av typen som varer en hel uke, slik at jeg kan bli dullet med helt til posene under øynene forsvinner og kroppen maler av lykke. Jeg tar gjerne med mannen på dette, så mulig du bør sjekke opp om vi får barnefri i forkant! 

Det var vel det jeg husket for nå, det kan være at jeg legger ut en oppdatert liste etter hvert. Men du er jo magisk så det skal gå bra! Tid skal jeg la være å mase om, for den ser jeg er litt i overkant mye å be om! 


Dett gikk bra sist jul selv om du hadde glemt meg, for det hadde ikke nissemor! Og læstan va god, varm og ikke minst nydelig! 🙂

Og nå til deg kjæresten min, du skal også få mine ønsker. Jeg har selvfølgelig prøvd å moderere dem utifra det vi har å bruke denne måneden. 

1. Hyttertur bare jeg og du, der du har kjøpt inn det vi trenger og planlagt alt sammen. Jeg kan godt pakke klærne selv! Kakao, fyr i ovnen, fenalår og en koselig spasertur i vinternatten! Tenk hvor godt det hadde vært! 


Bilde fra sist vinter når vi var på hyttetur alene, med 17 minusgrader og stjerneklar himmel når lyset tok natt! 

2. Strikkepinnesett i bambus eller den duren. Slikt som gjør at jeg kan bytte om utifra størrelsen jeg trenger. 

3. Pysjamasbukse, samme som de jeg har kjøpt på sparkjøp. Helst i xs, men s går også fint. Der hadde de også noen mye ullsokker i lys rosa som kostet 25kroner. 

4. Ullvotter, læsta og ullundertøy! Gjerne i noen fine farger, men du vet nå hva jeg liker. 

5. En god fuktighetskrem til ansiktet mitt, husk på at jeg har sensitiv hud! 

6. Ny parfyme, gjerne en syrlig som jeg ikke har brukt før. Den jeg har brukt fra før er nesten helt tom. 

7. En piknik i fjæra med bål, kaka og gode brødskiver med brunost en fin vinterdag som vi har fri! Ta gjerne med pledd jeg kan ha rundt meg! 


En koselig frokost vi tok i fjæra! 

8. En god bok, som jeg kan drømme meg bort til, eller en strikkebok med fine oppskrifter til større barn. 

9. Om du skulle vinne mye i lotto før julaften ønsker jeg meg: mac, råbra krølltang, ny mus(TIL MACEN, IKKE MEG!), nye vintersko som tåler vann og kan legges inn i leggen, nye ullkjoler som jeg kan bruke til hverdags, hus, tøffere bil, ny tv som virker som den skal, gullsmykker og ørepynt, enda bedre kamera med flere objektiv enn de jeg har fra før, sydentur, egen hytte, sånn tykt garn jeg viste deg som føles som en sky og er av ull og så mye at jeg kan lage meg en jakke og en stilig kjole, og kanskje noen votter! 

Det var alt jeg kom på i farten, skal sende deg en epost om jeg kommer på noe mer! (Eller sms om jeg er i godlune når ideen treffer.)

Facebooksiden min finner du HER. 

(PS. Jeg har en liten mistanke om at ønskelisten ikke nådde frem til julenissen sist jul, så del gjerne innlegget videre, for han slipper ikke unna i år!) 

5 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg