De obligatoriske feriebildene!

Litt vemodig innser jeg at siste dag av sommerferien er over, og i morgen må jeg opp før småfuglene! Så tenkte det var på sin plass å dele noen feriebilder, ettersom jeg har vært uten nett store deler av ferien. (Eller, så dårlig nett at opplasting av bilder var helt umulig!)

Første stopp på turen, og vi våknet til strålende sol! Men det hold med en natt i Luleå før turen gikk videre!

En av de mange små krypene som ble studert nøye iløpet av ferien.

Brannmann minstemann vannmelon! Han byttet tydeligvis navn når vi ankom målet for turen.

Ekte sommerfrukt må vi også ha, og skal si det var godt!

Campingen vi har fått som favoritt. Idyllisk, stille og for det meste rolig.

Mine husmorferdigheter var åpenbart ikke blitt forbedret siden vi dro hjemmefra!

Det ble også tid for lekebutikker, og begge guttene hadde med seg egne penger som de fikk bruke! Stor stas, og god læring!

Som sagt, det ble noen krypdyr vi undersøkte nøye. Og det var jo en selvfølge at mor i huset skulle ta bilde av dem!

Jeg prøvde å forbedre mine sy kunnskaper, men det ser dårlig ut for en jobb innen søm på meg.

Herlig badetid med den enorme skilpadden ungene på død og liv må ha med seg. Totalt upraktisk men fantastisk morsom.

Papparazzi meg kjøpte nytt objektiv(linse) til kamera å da var ferien min komplett. Stakkars alle rundt som ble fotografert i tide og utide.

Capsen eldstemann fikk hos de råtøffe folkene som kom med enorme trailere til campingen! Stor stas, for de var jo ekte motorsykkel folk!

Nye sparkesykler fikk de også, minstemann fikk sin første og eldstemann fikk ny siden den gamle var utslitt etter mange år med bruk.

Nydelige månen, det var litt spesielt at det ble mørkt om natten for vi har det jo lyst hjemme.

Jeg likte ikke denne spesielt godt, og hadde mest lyst å springe ut av teltet når den ble oppdaget. Sukk, men kamera måtte frem!

Eldstemann på vei i vannet! Strålende fornøyd i varmen, og klar for å utforske hva som var under vannoverflaten.

En liten fot som måtte opp å varme seg, selv om det var 38 grader i luften og sikkert 25 i vannet.

Min bedre halvdel og eldstemann følger med båtene som suste frem og tilbake. En av dem skulle vi gjerne sittet i!

Minstemann tar en pause i fra badingen, for selv om han har det mye bedre i varmen blir han fort sliten og noen av dagene hadde han mer vondt enn andre.

Flytemadrassen til minstemann. Litt mer håndterlig enn skilpadden, og minst like gøy!

Bøtte er obligatorisk på stranden, og det ble noen fine sandslott og borger vi laget oss.

Vi måtte også kaste litt ball i vannet. Morsomt for store og små.

Jeg fikk også prøvd vannet sammen med ungene. Godt å kjøle seg ned i varmen, og det skal enten være varmt før jeg bader, eller så skal jeg være utfordret så æren står på spill.

Fine guttene mine!

“Mamma, slutt å ta bilda!”

Meg å min bedre halvdel under lunsjen på en av våre byturer 🙂

Det var virkelig en opplevelse å være på et ekte traktor race!

Nydelig plass og god underholdning.

Det gikk fort, selv om ikke traktorer er kjent for det.

Politikonstabel vannmelon passer på at kolonnen får passere over veien.

Å et bilde av meg, for å bevise at jeg også var med på ferie 🙂

Klesvasken tok dessverre ikke ferie, så det var bare å leie vaskerom og brette opp armene.

En av de ikke fult så ekle krypene som ble tatt bilde av. Ungene fant ut at sommerfuglen måtte få mat, og sannelig spiste den nektar av blomsten!

Et sjeldent syn for oss, men det varmer virkelig å se at minstemann kan sitte med bena i vannet uten at han får vondt!

Nydelige plassen, kunne ikke funnet en bedre camping!

Bildet av tivoliet tatt på fergen over til gammelbyen i Stockholm.

Og et heller tvilsomt bilde av oss, men ganske normalt!

Ny hatt som guttene fikk når vi gikk en tur i Stockholm!

På vei hjem fra fornøyelsespark, sliten men fornøyde.

Eldstemann synes åpenbart at moren er litt tvilsom. Så jeg går åpenbart naken rundt på et svært fjell og tisser på meg. Hår under armene og på leggene hadde jeg også!

En av de vi møtte på turen, sjarmerende type!

Noen vet å ta livet med ro!

Og det obligatoriske mat bilde. Måtte selvfølgelig smake litt på maten før jeg tok det, men pytt sann.

Bosse Bo hadde bursdag, og det måtte feires med kake. Morsom aktivitet som campingen har!

Eldstemann var å tok bilde av ny naboene, og kunne informere om at de hadde det litt rotete inne i lasterommene der de oppbevarte motorsyklene.

Og så fikk vi se den nydelige solnedgangen fra hotellrommet til minstemanns gudfar i Sundsvall! Han og kjæresten var der, så vi fikk noen fine dager sammen med dem på tur hjemover! Koselig siden vi bor på hver vår kant i Norge.

Dette bilde trenger vel ikke så mange ord.

Facebook siden min finner du HER!