Da sjarmen ble brutt på campingplassen av nye naboer! (Høylytt klaging med en snert av humor!)

Ja, selvfølgelig kunne vi ikke få ligge i fred og ro på en stille og idyllisk camping langt unna byens støy! Nei vi måtte jo få en hel jævla omreisende landsby rundt oss, som ikke har lært at innestemme eksisterer og enda mindre funnet ut av campingreglene som folk flest klarer å følge med gode margin.

Og her snakker vi om en svær familie, med 20 stykk campingvogner og likeså mange arbeidsbiler som blir strødd rundt som det måtte passe dem!

Gud forby å respektere andres ting og plass, nei her tar vi oss til rette som den stolte eier av et nytt palass, eller utedass. Har lite med saken å gjøre, de tar seg til rette!

For å gjøre det hele litt mer koselig er flatfyll en obligatorisk del av nattelivet deres, inkludert en aldeles dramatisk såpeopera som du garantert aldri vil se sidestykket til! Det er alt fra lugging til drapstrusler og særdeles upassende ord som selv jeg som nordlending nekter å ta i min munn. Takk gud for at de ikke snakker norsk så mine barn får påfyll til sitt allerede fargerike språk.

Og det er heller ikke spesielt morsomt å skulle ta turen innom fellesdusjen, etter at disse usedvanlig oppdallede naboene våre har vært der. For det ligger strødd av div rekvisitter som jeg antar tilhører sparkel av et eller annet slag! Men jeg skal ikke klage, for kvinnene hadde ikke slengt rundt seg med undertøy iført seriøse bremsespor! Men herredusjen, den var åpenbart blitt omgjort til et slags ungdoms rom der alt slenges rundt og forventes opp plukket av mødre!

Ja så har vi den evigvarende traskingen gjennom vår oppmålte og betalte plass, som allerede er overfylt av to biler, en campingvogn, drøssevis av leker, utestoler og to telt. Nei her vandrer de sikksakk rundt og snubler over barna mine som uheldigvis hadde et øyeblikk av den skjønneste lek der de satt i ro. Den vakre symfonien av barn som lekte stille og fornøyde ble brått avbrutt av en bannende ire som jeg vurderte å klore ut øynene på med mine nylakkerte negler! Og jeg ble ikke spesielt fornøyd da jeg sto i en ørliten tøysak som skal forestille truse og byttet klær, og et fremmed hode sto var klistret inn i vinduet vårt. Direkte uhøflig, og sikkert særdeles ubehagelig for dem da min lekre kropp bærer tydelig preg etter div graviditeter og andre alders skavanker!

Men selvfølgelig, jeg skal ikke klage over gleden da politiet var å inspirerte campingen, for mine barn syntes det var dagens absolutte høydepunkt! De jublet vilt og var helt sikre på at de ville komme tilbake etter hvert. At jeg også var sikker på det, bekymret meg litt.

Ja og at de ikke gidder å gå de fem meterne over plassen til neste vogn er litt fascinerende, for de bruker garantert mer tid på å finne frem bilnøkler barna har sprunget rundt med og kastet i gresset, sette seg i bilen, kjøre gjennom de små og kronglete veiene rundt campingvognene for så å parkere ved målet! Og for å varsle de som var igjen på deres plass, sender de lydsignaler i form av bilens horn. (Som for øvrig kun skal brukes i nødssituasjoner, og dette karakteriseres ikke som en nødssituasjon!) Og for å være helt sikre på at alle fikk med seg at de flyttet på seg, fløyter de litt ekstra! Og gjerne etter leggetid, så jeg får to stykk unger som våkner og lurer på om det er morgen!

Og så har vi nattesøvnen, eller mangelen av sådan. For ikke faen at de klarer å holde kjeft mer enn tre minutter, før en eller annen tulling må rope noe over til den andre siden av campingen til en person som uansett ikke hører hva de sier, så de må ringe dit etterpå! Rett og slett fantastisk at det er mulig, og jeg håper at de alle som en får en ganske kjip halsbetennelse slik at de kan holde kjeft en stakkars stund så jeg og mine barn får sove! De har det sikkert veldig festlig, men jeg blir en sur megge når jeg får sove enda mindre enn vanlig. Å nå er vi ikke akkurat bortskjemte på søvn her i gården. Så i natt lå jeg å holdt pusten i redsel for at guttene skulle våkne.

Så nå er spørsmålet, vil de etterkomme personalets krav om at de skal følge reglene, vil jeg eksplodere i et meget fargerikt fyrverkeri, eller vil de bli kastet ut i morgen tidlig?

Uansett, har vi gardert oss med å finne en bedre plass, med både plass til biler, vogn, telt, leker og annet rask vi garantert har bruk for de dagene vi feriere.

Takk og pris for et aldeles fantastisk personal på campingplassen som faktisk gidder å lytte til min ganske frustrerte klagesang. De skal ha skryt for hvordan de ivaretar oss og hvordan de håndterer situasjonen. Så den strålende lille gamle campingen er virkelig å anbefale, i alle fall når du ikke har ekstremt høylytte naboer! Tommelen opp for Bredsand Camping & Stugby! 

Facebook siden til denne frustrerte bloggdamen finner du HER! 

2 kommentarer
    1. Uff, for en ekkel ferieopplevelse, jeg håper de er kastet ut av campingplassen, sånn går det virkelig ikke an å oppføre seg! Så får dere og ungene kose dere på camping! 🙂

    2. Ja kunne helt klart vært uten den opplevelsen :/ Men resten av ferien ble super etter at vi byttet plass 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg