Husregler for når vi er borte!

Til vår kjære hus gjest som skal låne leiligheten mens vi er borte. (Dårlig å planlegge, vi skulle gjerne vært her sammen med deg!) Jeg har skrevet ned husreglene, som du skal følge. Det får selvfølgelig konsekvenser om du ikke gjør det, og du vil neppe at jeg må ta frem voksenstemmen!

  1. Det er ikke lov å leke med små biler på stuebordet! (Ikke andre leker heller, eller ting som ligner på leker.
  2. Det er heller ikke lov å tegne på vegger, møbler og andre ting som ikke er tegne ark. Selv ikke når det frister så mye at du nesten må hoppe på gulvet.
  3. Du har bare lov å spise ved kjøkkenbordet, og bare der. Om du absolutt må tøye strikken, kan du få lov å sitte med en skål potetgull foran TV-en.
  4. Ikke under noen omstendigheter får du lov å tisse i dusjen, i vasken eller under sengen. Du skal bare tisse i toalettet! (Og under sengen er ikke et toalett!)
  5. Det er ikke lov å gå med mine tøfler utendørs, selv ikke bare for å hente posten. De skal stå på sin plass helt til jeg kommer hjem igjen.
  6. Du har ikke lov å ta med venner hjem etter klokken 1800, da nærmer det seg leggetid og du skal roe ned før du skal sove.
  7. Det er overhode ikke lov å leke med garnet mitt, selv ikke om du finner et nøste under sofaen. (Om du gjør det, så er det verst for deg …)
  8. Du får ikke lov å hoppe i sengen, og jeg vil oppdage det selv om jeg ikke ser det. Selv når du faller i sengen, regnes det som hopping.
  9. Sjokoladepålegg skal kun brukes på lørdager, resten av uken skal du spise variert pålegg. Du får heller ikke lov til å smake med å stikke fingeren oppi krukken, og jeg vil oppdage det om du gjemmer den tomme emballasjen bak sofaen.
  10. Ikke under noen omstendigheter får du lov til å snike i skapet ved siden av sengen vår, denne regelen er utelukket for å beskytte deg fra en ganske ubehagelig overraskelse. (Uten at jeg skal utdype det noe videre! Bare gjør som reglene sier, så skal det gå bra!) Om du skulle snike i skapet, kom ikke til meg og klag på mareritt etterpå!
  11. Lekene skal ryddes opp før du legger deg, og det hjelper ikke å skyve dem under sofaen. Det er ikke å rydde!

 

Du kan få lov å tegne med kritt på ytterveggen, men INGEN andre steder!

 

Så håper jeg du vil få det fint hos oss, selv om vi dessverre er borte. Husk å vanne de tre blomstene våre og ta inn posten minst annen hver dag. Hver tredje til nøds. (Mistenker at det uansett ikke er noen som finner på å stjele regningene våre!) Husk å låse ytterdøren når du går inn, så ingen fremmede kommer å raner deg. Om du plages med å sette på vaskemaskinen er det bare å ringe, og ikke bli bekymret om det banker på døren. Ringeklokken er gått i stykker, og det er stadig noen som vil høre om eldstemann vil ut og leke! Det ligger plaster i medisinskapet i tilfelle du skader deg, og jeg har skrevet opp alle nød numrene på kjøleskapet i tilfelle du får behov for dem. Ja også har jeg avtalt at mamma stikker innom for å se om du klarer deg alene. (Jada, vet at du er eldre enn meg og bor alene til vanlig!)

Facebook siden min finner du HER! 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg