Uflidde småbarnsmødre er egoistiske mot mannen sin!

Kjære menneske, som var litt uheldig på facebook og skrev en kommentar om at det bare er en dårlig unnskyldning av mødre å si de er slitne for å slippe unna sminke. Og at det er dårlig gjort av oss å la oss forfalle for mannen vår. Kan du være så snill å ta deg en kvalitetssjekk?! Ettersom jeg føler på meg at jeg blir å skrive en liten avhandling som svar på denne kommentaren, tar jeg det her på blogge.

Du skal være helt klar over at jeg ikke lar meg forfalle, jeg lar faktisk kroppen min være naturlig slik den er skapt. Og jeg trenger ikke fire fem lag med skokrem i trynet for å føle meg vel. Selvbildet mitt er faktisk så bra, at jeg kan gå utenfor døren uten kamuflasje. Jeg liker også å vise mine barn at et naturlig forhold til kropp og utseende er viktig, og det ville vel være litt vanskelig om jeg skulle klint på meg en maske hver gang jeg skulle vise meg ute bland folk.

Når det kommer til klærne mine, så ser jeg ikke nødvendigheten med å bytte ut et plagg etter kun en gangs bruk. Jeg liker faktisk å ta hensyn til miljøet og bruke klærne til de faktisk må kastes. Og når vi er inne på det med klær kan vi like greit se på begrepet uflidd.

I mine øyne er et menneske som utøver normal hygiene, holder klærne sine rene og holder seg luktfrie langt fra uflidd! Og det selv om man velger å prioritere tiden sin på andre områder som ganske sikkert er mer viktig enn utseende. For det er slik at de aller fleste med barn faktisk ser på barna sine som mye viktigere. Du må ikke være en jævla utstillingsdukke for at du skal fungere som en utmerket mamma. Og jeg stiller virkelig spørsmålstegn med hvor mye tid du kan bruke med barna dine, når du til enhver tid går rund med en sminkekost i hånden og aldri kjenne et snev av slitenhet. For om du er involvert i livet til barna dine, ja da vil du også bli sliten til tider.

Og når det kommer til mannen min, så har han faktisk ikke valgt meg for utseende mitt. Han fant meg tiltrekkende ja, og det gjør han enda. Selv når jeg går rundt i en enorm treningsbukse og en gammel t-skjorte jeg fant bakerst i skapet. Han liker meg nemlig for det jeg har på innsiden, ikke bare for klærne og fasaden jeg har rundt meg. For han betyr det fint lite om jeg er naken eller påkledd, så lenge jeg er meg! Og si at jeg er egoistisk fordi jeg velger å bruke min tid på han, å ikke inne på badet med hundrevis av krukker fulle av sparkel og gugge blir vel litt idiotisk? Ikke er han så overfladisk som du åpenbart hentyder til heller, for hvem i alle dager har satt deg på tanken at alle menn har et problem med kvinner som er sikre på seg selv? Sist jeg sjekket var dette en kvalitet de fleste menn faktisk så ut til å like.

Beklager at jeg ikke ser slik ut hele tiden, men jeg har litt andre prioriteringer som står høyere på listen enn sminke og klær.

Så nei, jeg bruker aldeles ikke barna mine som unnskyldning. Jeg unnskylder meg faktisk ikke i det hele tatt. Du må bare innse at ikke alle er like overfladiske, og selvsentrerte. Og at noen faktisk trives i den naturlige kroppen de har fått tildelt. For når alt kommer til stykke, driter jeg egentlig i hva andre måtte mene om hvordan jeg ser ut, for jeg ser helst at jeg skal få ros for mine egenskaper og ikke mitt utseende.

Vil bare understreke at dette er satt på spissen, og at jeg ikke snakke om de med et et normalt forhold til sminke og klær, som bruker en liten stund hver morgen på å fiffe seg opp. Ser at det kan misforstås at jeg mener alle som rører maskara kosten, men da gjelder det isåfall meg selv når jeg husker at den finnes! 

Facebooksiden min finner du HER!

22 kommentarer
    1. Hurra for naturlig. Jeg bruker litt mascara, men ellers ikke sminke. Noe økologiske produkter som shampo/balsam, såpe og innimellom litt krem men så lite som jeg klarer. 🙂

    2. Du slår ett slag for naturligheten! Hurra! Selv trenger jeg bare mascara og en hårstrikk for å føle meg vel, ikke tre tonn sparkel 😉 Og mannen, ja han syns jeg er like genial med gulp over det hele eller nydusja 😛

    3. Supert innlegg, nesten så jeg skulle skrevet det selv 🙂
      Verden er mer enn sminke og mote, jeg prioritere også å tilbringe tid med barna, enn å stå på badet i timesvis for å bli “perfekt”. De som ikke kan ta meg for den jeg er, gir jeg rett og slett f i…

    4. Paradokset er at selv om du skriver at “du faktisk ikke unnskylder deg i det hele tatt”, så bruker du et helt innlegg på å forklare at du ikke oppfatter deg selv som en av de “uflidde damene” og hvorfor.
      Ikke gidd å irritere deg over alle slike idiotiske meninger, ikke kast bort tiden med å bry deg engang! ….. Gi f***, himle med øynene når du kommer over slike dustekommentarer som den du har lest, og bare gå videre. Det finnes helt sikkert viktigere ting i din verden enn meningene til et vandrende fargeskrin? 🙂 De som elsker deg, elsker deg for den du er inni deg og ikke for hvilken sminke du bruker og hvordan håret ditt ligger. 🙂

    5. Supert innlegg!!! Jeg har etterhvert kommet frem til at det ikke er rart at bloggeren “skjuler”seg med sminke og andre tilgjengelige midler… Hun må jo ha baller på størrelse med kokosnøtter for å tørre å skrive noe så provoserende??? Jeg føler medlidenhet for hennes uvitende sjel…

    6. Kjempebra innlegg 🙂
      Lykke til videre 🙂
      Beste hilsen
      Ulla-Mona,65 år 🙂
      GOD SOMMER 🙂

    7. Synes faktisk jentene kan ordne seg opp for mannen sin. Jeg gjør husarbeid å ordner hundene å fikser allt, middag, baking. Å samtidig sminker jeg meg å møter mannen min med et smil. Ta dere sammen damer…alle kan se ordentlig flotte ut.hver dag, om de vil.

    8. Ja, naturlig er bra selv om jeg ikke har noe imot sminke heller 🙂 Man trenger ikke ta på seg en maske for å være vakker, for det er uansett utstrålingen som bestemmer hvordan du oppfattes, og den blir fort gjemt om du har skokrem i ansiktet 🙂

    9. Ja, synes det er litt på tide at noen gjør det i disse kroppsfikserte tider. Selv om man velger å være naturlig, så betyr det ikke at man er uflidd. Og for å være en ekte mann eller kvinne må du kunne godta din kjære uansett hvordan den ser ut 🙂

    10. Takk, så godt å høre:) Fikk mer en nok kritikk for at jeg skrev dette, men alle de positive kommentarene tar heldigvis bort fokus på de sure meldingene. Og jeg tenker at det er en grei leveregel å kreve at andre skal godta deg uansett utseende 🙂

    11. Regnet nesten med at denne kommentaren ville komme, så godt fanget opp av deg 🙂 Grunnen til at jeg velger å skrive det er så enkel at jeg vil sette ord på det mange andre også føler. Ja, mange vil sikkert bli sur for at jeg gjør det, mens andre igjen vil synes det er bra. Og du har rett i at meningene til et vandrende fargeskrin ikke betyr så mye i det store bildet. Og takk og pris for at mine nærmeste ikke bryr seg om rotet hår og dårlig sammensatte antrekk, for da ville jeg vært en ensom sjel.

    12. Tusen takk for en morsom kommentar, den fikk meg til å le 🙂 Jeg tenker som så at alle får være som de vil, men ikke kritiser meg for mitt valg, da må du også forvente å få kritikk tilbake 😀

    13. Jeg synes at kvinner/menn først bør ordne seg for seg selv, og ikke for at andre skal være glad i dem. Og selv om du ikke trør på deg bøttevis med sparkel kan du faktisk se strålende ut, og om noen velger å ha mindre fokus på sminke betyr det ikke automatisk at du er uflidd. Og hvem sier egentlig at jeg ikke møter min mann med et smil?!

    14. Tusen, tusen takk 🙂 Husker selv hvordan det var å være ung, og selv om jeg nok alltid har gått min egen vei, var det mye press på å være perfekt til enhver tid. Og tror veldig mange vil endre mening ettersom de blir eldre og får litt mer erfaring.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg