Bilder fra en julepyntet leilighet!

Da var julen ankommet huset vår, og jeg har brukt mye tid på å skape det perfekte juledesignet. Pynten er nøye valgt og plasert ut på sine faste plasser, i alle fall denne julen. Alt passer sammen i en hærlig symfoni av farger og fasonger, og jeg kan helt klart skryte på meg at ingen ting hører sammen.

 

 

Med litt flaks klarte jeg å ta et bilde av barnerommet uten et hode foran kamera og med alle lekene godt gjemt utenfor linsens rekkevidde. (Tror jeg i grunne fortjener en permie for det, spesielt med tanke på hvordan barnerommet er designet! Du kan lese mer om det HER.)

 

Stuen i vår ikke så alt for store leilighet. Her kreves det god logistikk for å få det til å gå rundt, så alle esker med div pynt må flyttes mellom leilighet og mørkloft hos mine foreldre. Jeg lar de ofte stå litt ekstra i stuen, som et eksotisk innslag i sammensetningen av møbler. Det har ingen ting med latskap eller dårli tid å gjøre, helt sant! 

 

Julekalender har både jeg og ungene i år, og det er jo pynt i seg selv. Innpakkingspapiret fant jeg bak noen esker oppe på klesskapet til mannen og ungene. Vi har også gått bort fra tradisjon med matter, så vi har heller et “rorry” puslespill på gulvet for å pynte opp. Og så hender det at vi må bruke strøm til flere tig å en gang, og da har jeg den sjarmerende skøyteledningen fremme. 

 

Ellers pyntes hjemmet opp med en kirke, som du kan ha stearinlys inni. Eller du kan gjemme unna litt småting som du ikke helt vet hvor du skal plasere. 

 

Enda en sak som vi kan ha lys i. Denne har vi for å minne på ungene at nissen sender rein ut og sjekker vinduene i julen for å se om de er snille. (Snakk om flaks, for i dag hadde det faktisk vært en gjeng utenfor som spiste opp mammas rosenbusk!) 

 

Denne nissen er en god del år, og arvet fra min mor den gangen jeg flyttet ut hjemmefra. Kanskje ikke noe sjokk at den også kan ha stearinlys bak. 

 

Så noen hjemmesnekra nisser, legg merke til at vi tydeligvis har vind i stuen. (For det er jo ikke sån at jeg har glemt å legge sjegget til rette før jeg tok bilder, helt sant!) 

 

Kjøkkendelen er også pyntet på en ekstremt sjarmerende måte. Velger å si at stilen er “Hjemmerot  kombinasjon med julerot”. Nå har vi jo siden disse bildene ble tatt byttet ut kjøleskapet, så der er for øyeblikket upyntet av div papirer. Men jeg kjenner på meg at det ikke blir slik lenge, for det er jo tross alt viktig å beholde stilen sin. Selv når man er uheldig. (Les om det HER, hvis du vil vite hva jeg mener med uheldig!)

 

Litt lys må vi ha i mørket, for nå er vi inne i mørketiden og det er bare noen få timer med lys om dagen. Julekulen er nøye valgt ut av min mann, og gitt meg som den første gaven i årets julekalender. 

 

Pepperkakehus må også til i julen, og jeg kanskryte av at det er helt allergivennlig. At det er bak noen kaldenderpakker går forsåvidt greit, for da avdekkes det jo litt for hver dag som går. To fluer i en smekk med andre ord! Også dette er nøye gjennomtenkt på forhånd. 

 

Også det siste tilskuddet i nissefamilien, som jeg forsåvidt har laget selv. Så den er virkelig unik, for jeg har laget oppskriften også. 

 

Håper du likte min lille omvisning, og ikke minst mitt familieære design som er tilpasset en families bruk. 

 

(PS. Jeg tenkte jeg skulle skrive ned oppskriften å legge ut her på bloggen, sån i tilfelle noen skulle ønske seg en av samme typen! Og om noen ønsker kan jeg ta bilder underveis slik at også de som bare kan hekle litt får til!) 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg