Tøfler og baby boots tovet i vaskemaskin. (Advarsel, skrytebilder!)

Jeg er av den typen som ikke han sitte i ro mer enn fem minutter uten å holde på med noe, så for at jeg skal slappe av må jeg ha noe å bedrive tiden med. Så når ungene er i seng på kvelden og jeg er ferdig med å taste på dataen finner jeg frem et håndarbeidsprosjekt. Som regel strikker eller hekler jeg. 

Den siste tiden har jeg laget ulltøfler til barn som jeg har tovet i vaskemaskin, og nå skal jeg lage noen i voksenstørrelser å ha liggende, enten for å selge eller for å gi bort. Så i dag tenkte jeg å vise frem noe av det jeg har laget.

Det første paret voksentøfler laget jeg til meg selv, og jeg må si meg veldig fornøyd med resultatet. De er gode og varme, og helt etter min smak. Mens min bedre halvdel igjen påstår at jeg ser ut som en dame på 200 år når jeg bruker dem. 

Til et par dametøfler går det med ca fire nøster garn og jeg valgte lilla garn i flere fargetoner og grå. Kantene er heklet med gullfarget garn og knappene er jeg usikker på hvor jeg har funnet.

Selv om de er tovet er de lette på foten, ofte synes jeg mange typer garn kan blir litt tunge når de er krympet. 

Som regel har jeg alltid håndarbeidet i vesken min, så når vi er på sykehustimer og det blir mye venting bruker jeg tiden effektivt, og det samme gjør jeg når vi kjører bil. Så selv om jeg har lite tid og hektiske dager, har jeg mulighet å drive med hobbyen min. Og nå som minstemann er i en dårlig periode får han medisin på natten, og da sitter jeg som regel våken til han har fått den. Og da er det fint å ha et nøste i fanget. 

Noen søte små boots som er pyntet med gull, og søte knapper.

Alle er strikket i fritidsgarn og tovet i maskin. Så har jeg pyntet dem etterpå og festet knapper. 

Disse er pyntet med gullkant, og knapper av tre. 

For at ikke små aktive krabater skal skli og falle har jeg påført PopUp Liner under. Men ble ikke helt fornøyd så tror jeg skal prøve å finne noe annet som kan brukes. 

Disse er en av favorittene mine, men kanskje ikke så rart siden jeg elsker lilla.

Jeg måtte også lage et par som det var litt flere farger på.  


Kyllingen laget jeg i påsken, og den skal ikke være vanskelig å få øye på den så knallfarget garnet er. Guttene syntes den var veldig morsom, og så helst at jeg ikke pakket den bort lamme resten av påskepynten.  

 

Om jeg går for lenge uten å bruke kreativiteten min, blir jeg rastløs og grinete, jeg liker følelsen av å bruke tiden min til noe nyttig. Og siden jeg selv blir veldig takknemlig for hjemmelagede gaver, liker jeg å tro at andre også blir det. Så jeg lager ofte ting vi gir bort i gave. Det hender at jeg strikker på bestilling, og jeg bruker også å lage opp litt ekstra småprosjekter frem mot juletiden så andre kan kjøpe enten til seg selv, eller for å gi bort.  

Facebook siden min finner du HER!

5 kommentarer
    1. Så fine de er 🙂 Det har ikke vært for mye selvskryt på bloggen din, så det er fult lov å skryte litt. Syns du er flink 🙂 Strikker selv noen tøfler i blandt. Mine blir ikke tovet, har ikke forsøkt meg på det enda, men de holder i det minste bena varme.

    2. Sååå fine tøffler! Har så lyst til å strikke sånne selv, men må nok vente til etter eksamen med å begynne på håndarbeidet igjen. Har forresten hørt at mange bruker vanlig limpistol å lim til å lage “sklimønster” under strikkede tøffler! 🙂

    3. Skriv din kommentar her..Nydelige store og små tøfler. Du er virkelig flink å pynte. Men tror ikke mannfolk flest synes vanlig ull er så sexy. He, he, må nok velge mellom komfort eller sexy….

    4. Så flotte tøfler!:-) har selv strikket noen par av de til voksen, og de er kjempegode å ha på og så varme! Passer bra for en med kalde bein, som meg;-) har du strikket barnetøflene etter hode eller oppskrift?:-)

    5. hei hei til deg 😀
      Nydelige tøfler , både de store og de små ,Har du ink eller nr på mønster hefte jeg kan finne de små tøflene, Har mange små sjarmører som hadde trengt noen tøfler når kulda setter inn 😀
      Mvh Anita

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg