Mamma, har du husket den?!

Hvorfor er det slik at det forventes at mor i huset skal huske absolutt alt? Når vi skal dra på tur er det jeg som pakker, jeg ordner med alt utenom mannens klær og toalettsaker! De får han klare å rote sammen selv, for det holder at jeg pakker til meg selv, og begge ungene.

 

Jeg husker undertøy, uteklær, ekstraklær, medisiner, kosebamser, kamera, mat for mange dager, småting vi trenger, hva som skal gjøres og i hvordan rekkefølge.

 

Og en ytterst sjelden gang kommandere jeg mannen til å pakke noe, og da forventer jeg at det gjøres. Han slipper tross alt meget billig unna om du ser på helhetsbildet.

 

Når noe glemmes kan du være helt sikker på at det er jeg som får skylden, uansett hva det er som mangler.

 

«Mamma, hvor er de blå sokkene det står onsdag på? Har DU glemt dem?»

 

Neida lille venn, jeg har ikke glemt dem. Jeg visste faktisk ikke at det var dem som skulle være med, og ikke de røde som sier mandag. Jeg kan fortsatt ikke lese tanker, og om du ikke sier dette til meg, så blir de liggende i skapet hjemme!

 

«Hvor er telefon min?»

 

Eh, om du ikke har tatt den med deg regner jeg med ligger der du la den sist, 10mil unna. Og nei det hjelper ikke bli sur å skylde på meg, for jeg har jo bare pakket og holdt orden på alt til meg, ungene og delvis deg. Ja det er surt å glemme telefon og ja det er ditt ansvar å huske den! Jeg gir ikke deg skylden hver gang jeg glemmer noe hjemme, eller kanskje jeg skal gjøre det.

 

Så neste gang vi skal dra bort skal jeg holde meg til å tømme søppel, bære bagasje og fylle drivstoff, gå i veien og spørre om hvor er ditt og hvor er datt. Så får mannen og barna i huset pakke, og bevise at de kan huske alt. Uten at jeg sier hva som trengs og når det trengs. Jeg skal selvfølgelig pakke mine egne ting selv.

 

Og om han klarer å få med seg alt, fantastisk! Da har han fått en ny oppgave i hjemmet. Om det ikke går så bra, ja så vil jeg minne han og ungene på det hver eneste gang jeg får skylden for alt som glemmes.

 


Om barna skulle pakket er jeg helt sikker på at dette ville blitt resultatet!

Jeg forventer heretter at jeg skal få ros for alt jeg faktisk husker, og ikke klaging på den eneste lille tingen på en to sider lang liste av hva vi må ha med. OG jeg vil ha meg frabed kommentarer om at jeg er PMS! (Den var rettet mot mannen i huset altså, det er stort sett bare han som våger seg med den typen kommentarer til meg.)

 

 

Facebook siden min finner du her!

 

3 kommentarer
    1. Jeg har også lurt på hvordan det ble min oppgave å pakke alt når vi skal noe sted. Enten det er lang ferie eller ut i skogen en søndag, “noen” har det betydelig mer avslappende enn meg da…
      Men jeg får heldigvis ikke så mange klager over at jeg har glemt noe da.

    2. Nå er jeg nesten sluttet å pakke til barna, sjekker bare over, men det begynte av seg selv mår minstemann mente han kunne gjør det selv. Så da tenkte jeg at de større nok også kunne ;-). Xen min pakket selv, men ja jeg fikk skylden om noe var glemt. Tror bare de ikke klarer tanken på at de kan glemme ;-).
      Lykke til med neste tur :-))

    3. Høres veldig kjent ut det der gitt. Skal vi på langtur er det best å skrive huskeliste senest kvelden før. Husker best når man ikke er stresset 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg