Sove lenge sa du!?

I dag hadde jeg store planer om å sove lenge, faktisk så store at jeg har tatt ut en feriedag for at jeg skal ligge å trille i sengen. Eldstemann er hos pappaen sin og vi har avlastning til minstemann.

Men i stede for å sove, så er jeg lys våken. Og til tross for alle mine forsøk på å knipe sammen øynene får jeg ikke sove.

Hver eneste dag sliter jeg aldeles fryktelig med å våkne, men med det samme jeg får muligheten til å sove, ja da er jeg tidenes morgenfugl. Det er nesten som at jeg mistenker at kroppen min prøver å plage meg med vilje!

De siste ukene har jeg vært veldig sliten, så jeg kjenner det er godt å kunne ta det med ro, selv om jeg ikke får sove. Så alt annet enn det viktigste har måtte stå på vent, og det er derfor jeg har skrevet så lite på bloggen.

Siden minstemann har det veldig vanskelig nå, har vi fått innvilget en ekstra dag avlastning i uken, noe jeg vet vil gjøre en enorm forskjell siden vi hadde det tidligere i vinter. For som regel trenger jeg to netter på å hente meg inn litt ekstra søvn, ikke bare den ene vi har i dag. Så får vi krysse fingrene for at det blir en lang og varm sommer her nord, for det bruker som regel å bety mindre smerter på minstemann og meg selv.

Sist helg gikk det opp for meg hvor lite vi faktisk sover, og hvor normalt det er blitt for oss. Vi var i bursdagsselskap og feiret utover de små nattetimene, og jeg tenkte at dagen etter ville bli helt fryktelig så lite jeg ville sove. Men dagen etter merket jeg ingen forskjell. Det var helt som en vanlig dag, selv om jeg bare sov 3-4 timer. Og det var da det gikk opp for meg at det er jo hverdagen vår. For selv og vi ligger i sengen hele natten, så er vi oppe mange, mange ganger. Så noe sammenhengende søvn blir det ikke, og det tar jo som regel en stund før man sovner etter hver gang man våkner.


(Bilde fra verdens fineste plass, lagt unna støy og mas i byen!)

Denne helgen skal vi bruke på å slappe og til å besøke den stakkars campingvognen min som har stått alene og forlatt helt siden sist høst. Vi har faktisk ikke fått mulighet å dra utover på grunn av sykdom på oss eller rasfare. Så jeg har mye som må ordnes i dag, for det er mye som må pakkes og ikke minst handles.

 

Facebooksiden min finner du HER!

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg