Husfruen behager sin mann, selv på hjemmedager!

Som den perfekte husmoren jeg er har jeg jo en rekke aktiviteter jeg liker å utføre på mine fridager, de dagene jeg ikke vasker altså. Det sier jo seg selv at jeg ikke bare kan sitte å slenge i en sofa når jeg har muligheten, så disse dagene bruker jeg alltid til hygge. Alt jeg skrev i innlegget du finner under er bare tull og oppspinn, så jeg beklager så mye for å ha ført deg bak lyset!

En dag i mitt liv!

 


Fargen i garnet fremmer virkelig det lekre stoffet i den nydelige sofaen.


 

Strikking er en rolig og behagelig situasjon jeg gjerne starter dagen med, og det er jo særdeles viktig at garnet passer til interiøret. Det skulle tatt seg ut at jeg strikket noe i farger som ikke passer inn! Jeg får frysninger på ryggen av tanken! Grøss!

 

 



 

Noen ganger prøver jeg å se dypt konsentrert ut for syns skyld, det er viktig og ikke fremstå alt for feilfri.

 

 



Jeg bare elsker nydelige kaker, som jeg selvfølgelig ikke spiser selv. Gud forby å få i seg masse usunne kalorier. Jeg har selvfølgelig en elegant og lekker oppskriftsbok med bare hemmelige oppskrifter. (Helt sant, de er ikke klippet ut av ukeblader eller andre tidsskrifter! Og det er i alle fall ikke min venninnes bok!)

 



Jeg er nøye underveis, og alt jeg lager blir helt perfekt. Aldri at kakene klapper sammen eller blir annet enn hva jeg tenkte før start. Min mann fortjener kun det beste, og da krever det jo at jeg gjør en god innsats. Og jeg må jo selvfølgelig tenke på hvordan jeg selv ser ut, for det ville jo være katastrofe om noen så inn vinduet og så meg usminket og ulekker! Flaks at jeg aldri søler, og at alle min klær er nøye utplukket for alle anledninger.

 


Hjemme er jeg ikke så nøye med skoene, men litt stil må de selvfølgelig ha. Og hvem bryr seg liksom om ryggproblemer og feilstilling i bena, det er sikkert bare oppspinn fra kvinner som ikke er så nøye med seg selv! Jeg får altså aldri vondt, og kan bruke disse lekre skoene i timer av gangen!

 


Den luftige og fristende sjokoladekaken som snart skal trylles om til et unikt kunstverk med bier og blomster og sånt.


 

Jeg bruker også litt tid på internett, der jeg gjerne henter inspirasjon fra andre perfekte husfruer, slik at jeg kan forbedre mine egenskaper. Selvfølgelig passer datamaskinen meget godt inn i leiligheten, hvem bryr seg liksom om hva den kan yte, så lenge fargen er bra? Jeg må jo også lese meg opp på tips og råd om hvordan jeg skal behage min mann, og tilfredsstille han på best mulig måte, både sosialt og ja andre ting. Han skal jo være mitt hovedfokus, og jeg skal leve rundt han har jeg lest!

 


Jeg prøver ikke å selge bloggen med den dype utringingen!
 

Det ville jo være direkte usmakelig og uverdig for en perfekt husfrue som meg! Kroppen min skal jo bare se bra ut for min mann, ikke for at jeg skal like den. Og betyr det at jeg må stå opp klokken tre på natten for å pynte meg før mannen står opp noen timer etterpå, ja så må jeg selvfølgelig gjøre det! 

 





Når kvelden kommer skifter jeg selvfølgelig til aftenantrekk, og tar meg noe litt lettere. Jeg er selvfølgelig veldig nøye med påkledningen, for det er absolutt viktig å ta seg bra ut til enhver tid. Hvem vet når man må rømme ut om natten, skal jeg liksom plutselig stå i offentligheten uten mine nydelige og delikate klær? Usminket og med håret i uorden? Nei det går virkelig ikke ant, og tenk om mine nabofruer ville seg meg på den måte. Gud forby!

 

Før jeg legger meg og får skjønnhetssøvnen leser jeg litt på sengekanten, og jeg må si at denne avslappingen er aldeles fantastisk etter en hektisk dag med strikking og baking. Helst leser jeg bøker som er romantiske, så jeg får søte drømmer. Livet er jo en fantastisk dans på roser, så jeg vil jo ikke lese om dem som påstår noe annet.

 

Så venter jeg på mannen som også skal legge seg, han skal selvfølgelig få ryggmassasje og behandles som en kongelig. Det er jo tross alt min oppgave i hjemmet å få han til å føle seg bra, selv når jeg er sliten etter en lang dag! Jeg anbefaler alle å alltid være hyggelig, selv når du er litt sliten. Mannen skal da ikke måtte gjennomgå fordi du ikke mestrer dine oppgaver i hjemmet. Han er jo helt uskyldig i dette, stakkars!

 



Og til slutt sovner jeg, og drømmer vakre drømmer om den fantastiske morgendagen. Jeg ligger selvfølgelig helt i ro og håret er like pent når jeg står opp, sminken er perfekt og klærne har ikke en liten krøll engang. Utseende er selvfølgelig nest høyeste prioritet, etter familien.

 

Snakkes bloggen, elsker deg <3 <3 

 

Facebooksiden min finner du HER!

 

Del og lik dette innlegge om du ønsker å se flere av samme sort! 

 

#mammablogg #husfrue #husmor #husmortips #bloggtips #kvinne #samfunn #rosablogger #interiør #bakfasaden #fasade #romantikk #baking #strikking #håndarbeid #hverdag #sminke #antrekk #sko #humor #ironi

 

 

7 kommentarer
    1. Skriv din kommentar her…Det var kononmorsomt, som klippet ut fra Råd til en husmor i 50 årene… har du sett den.. ikke tull en gang. likte spesielt hvordan du sover uten å rote håret eller noe til anne (dansemamma)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg