Barnehagetanten!

 

For en stund siden var han der pappabloggeren uheldig og omtalte barnehageansatte som tantene, noe som har skapt rabalder av ulik karakter. Noen ser ikke problemet og andre føler seg tråkket på tærne, noe som er ganske naturlig med tanke på hvor forskjellig alle sammen er. (Pappabloggen finner du her!)

 

Jeg har selv noen tanker om saken, men dem er garantert representert av andre voksene som blogger, så jeg skal heller komme med 4åringens syn på saken.

 

For han blir det alt for vanskelig å omtale de voksene i barnehagen som terapeuter med spesialisering i en eller annen retning, og siden han slektes på både sin mor og far, har han ikke en sjanse i havet å huske navn. Så hva skal han da si til de voksene, som ikke gjør noen fornærmet eller som får folk til å sette spørsmålstegn til oss som foreldre og vårt syn på utdanning. Tante er jo helt utelukket, uansett hvor koselig jeg forestiller meg at det er. Og så lenge alle har veldig forskjellige syn på hva en tante gjør, ja så sier det seg selv at det blir totalt kaos for alle.

 

«Mamma, jeg sa det til voksingene!»

 

Ganske genialt om jeg må si det selv, han kaller dem bare for voksingene, og da forstår jeg med det samme hvem han snakker om. Enkelt og greit, og uten så mye som å fornærme en eneste person. For alle som jobber i barnehagen er jo voksene, og da blir det jo naturlig å omtale dem som det også.

 


(På vei inn i barnehagen for å være lamma barna og voksingene!) 

 

Så fra og med i dag vil barnehagepersonale hete voksinger i vår familie! 

 

Facebooksiden min finner du HER!



 

 

#mammablogg #barnehagetante #barnehagepersonell #barnehage #språk #samfunn #pappablogg #foreldre #yrke

 

3 kommentarer
    1. Dette syntes jeg var å vri og vrenge på ting. Hele saken har ingenting med stillingsbekrivelse, dere foreldre har misforstått/gidder ikke å forstå. De ansatte i bhg har jo et navn, akkurat som deg. Hva med å kalle dem ved det? Er det vanskelig?! Er ingen i bhg som ønsker å bli kalt assistent/førskolelærer/barne-og i ungd.arb. Der du jobber blir du kanskje kalt ved navn? Det er jo ingen andre yrker som man bare kaller folk med stillingstittelen. Sorry men dette blir for dumt, er foreldre som gjør dette til en big deal.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg