En varmende gave.

Minstemann elsker å få post, dessverre kommer det bare kjedelige brev fra sykehus, nav, helfo og andre instanser som har med han å gjøre. Men i dag kom det en helt egen pakke bare til han, pakket inn i spennende gråpapir, og alle vet at slike pakker er magiske. Du kan tro det var en lykkelig liten gutt som skulle åpne denne. Han jublet og kunne ikke vente med å rive av papiret. 


( “Se mamma, det er pakke til BARE meg!!” )
 

Inne i pakken var et nydelig hjemmestrikket ullteppe, som skal få varme lillegutten om natten når han sliter som mest med smerter og ubehag. 


(Prøver nyteppe og studerer det fine brevet han fikk! Det skulle opp på veggen!) 
 

Gleden vi så hos den lille gutten vår kan ikke beskrives, og jeg må si at mammahjerte gråt noen tårer av gleder når jeg så takknemmeligheten han viste. 


(Nydelig håndarbeid og perfekt fargekombinasjon!)
 

Teppe ble selvfølgelig testet med det samme, og minstemann ga klar beskjed at det skulle han bruke når han skulle sove i kveld. 

 
(“Mamma, kan ikke febern bli borte så jeg kan være ute snart?”)

Jeg kan nesten ikke beskrive hvor rørt og takknemmelig jeg er for at noen har tatt seg tid til å strikke til oss. Tenk at noen kan vise så mye omsorg uten å kjenne oss, og gi oss av sin tid! Jeg blir så utrolig rørt av den handlingen, og vet at dette teppe vil komme veldig godt med. Natten er en utfordring for oss, og det er en utfordring å holde skatten god og varm. Og når vi må bruke ull på han hele tiden, prioriteres klær først. 

Så tusen, tusen takk til misshada.blogg.no for at du har gjort dette for oss! Det betyr enormt mye, og arbeide ditt er nydelig. Jeg fikk en tåre i øye når du sende meg mail om du kunne få lov til å strikke for oss, og du skal vite at dette er noe vi vil ta med oss i hjerte! Og når jeg vet at du ikke har det så lett selv, blir jeg enda mer rørt og glad! 

Til og med baksiden av teppet er like fint, og jeg tør ikke tenke på hvor mange tråder det har vært å feste og hvor lang tid det tar! 


Facebooksiden min finner du HER! 

 

#mammablogg #gave #pakke #samfunn #takknemmelighet #følelser #omsorg #strikket #strikk #hjemlaget #håndarbeid #hobby #smerter #ull #sykdom 


8 kommentarer
    1. Dævenn, på godt nord-norsk! Skjønte ingenting, statistikken på bloggen min hadde tast i taket i går. Det funker visst å bli linket av en toppblogger 😉
      Så bra at gutten din ble fornøyd! Og ser jo at størrelsen ble grei. Litt vanskelig å måle på meg selv :p Det gleder meg virkelig at det gledet dere. Så håper jeg at dere får god bruk for det, er snart ferdig med mitt eget teppe 🙂

    2. Hanne: Hehe, så bra at folk klikket seg inn på bloggen din 😀 Den fortjener oppmerksomhet, og det gjør temaet du skriver om også! (Er heldigvis ikke toppblogger mer, så unngår så vidt å bli innbilsk!)

      Han elsker teppet, og har det i sengen hver natt 🙂 Størrelsen var perfekt, og det varmer godt. Så igjen, tusen takk 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg