Hvor blir det av sponsoren?

Jeg skjønner ingen ting, hvor blir det av alle mine gratis ting? 

Nå har jeg tross alt vært toppblogger en uke, merkelig nok, og fortsatt er det ingen som tilbyr meg gratis frisør, moteriktige klær eller produkter jeg faktisk ikke vet at jeg trenger. Greit at jeg ikke ligger helt i toppen, men over 50plass må da for all del telle det også. Det er tross alt ganske mange som titter innom bloggen hver dag, og det er jeg jo umåtelig stolt over. 

Her har jeg jobbet hardt for å komme meg opp på listen, men får ingen ting for det. (Okei, jeg har ikke gjort noe mer enn ellers, og får ganske mye gjennom fine kommentarer og meldinger. Ja og en ganske god latter av alle dem som ikke helt forstår at jeg ofte snakker med humor og ironi, og ikke er en oppdallet husfrue.) 

Men jeg tenker som så, at med den etterveksten jeg har så burde jo en eller annen frisørkjede finne ut at jeg kan gjøre genialt god reklame for dem, ettersom det ikke skal mye til før jeg ser adskillig bedre ut en i skrivende stund. Litt farge og en slettetang, og jeg vil bli någen lunde anstendig. 


(Jeg har ikke jukset med bilde, helt sant nesten!)

Og klærne, har dere lagt merke til hva jeg vanligvis trasker rundt i? Altså  gamle joggebukser som henger i rumpen og som har gode utposninger på knærne etter litt for mange timer i bruk. Og det til tross for normal hygiene som fører til jevnlig vask. Og jeg har jo heller ikke noe stort utvalg gensere som pryder overdelen av meg, og jeg ender som regel opp i de samme plaggene, igjen og igjen. Så her kunne mange moteforetninger tjent god reklame med å fiffe meg litt opp, og ikke minst få meg til å se ut som en anstendig husmor. 

Ja også var det alle de produktene jeg ikke vet at jeg trenger, for jeg er ganske sikker på at om du studerer bildene nøye vil du finne både kviser, små hakk i huden eller rynker som det kanskje heter, ujevnheter her og der og ikke minst et ekstremt dårlig utvalg av sminke. Men nei, jeg har ikke fått spørsmål om å reklamere for en eneste liten rynkefjerner, kvisedemper eller øyevippeforlenger. 


(Mitt store utvalg av sminke til hverdagsbruk, når jeg i det hele tatt husker på at de finnes!)

Men siden ingen har lyst å bli assosiert med min uromantiske mammablogg så får jeg heller drømme om herlige spa opphold med alle mulige fancy behandlinger som kan få meg til å roe helt ned og senke skuldrene til ja, skuldernivå. Jeg kan drømme om utbytting av innholdet i garderoben, om hårklipp som ikke tømmer kontoen og om et godt utvalg i sminkehyllen, som for tiden er ganske tynt. Og ikke minst kan jeg drømme om alle de der pengen det heter seg at toppbloggere tjener. Ja og ikke minst lure på hva begrepet ?mye penger? er, for det har jeg ikke klart å finne ut. 

Om en fremtidig sponsor leser dette, så vil du mest sannsynlig få ja om dette er det du har å tilby: 

– Ullundertøy til barn, som tåler maskinvask og som holder lenge. 

– Spa opphold for meg, og eventuelt den stakkars mannen min som må holde ut med meg. 

– Frisørtime, helst i går. Etterveksten er veldig synlig og jeg husker aldri å bestille meg ny time. 

– Penger for det jeg skriver, såfremt jeg ikke må fremstille noe som vakkert og romantisk. (Den evnen mangler jeg, men igjen kan jeg fremheve ting som kan gjøre livet litt bedre. Som hemoroidekrem, feit hudkrem, kondomer og ja slike ting andre ikke biter på!) 

– Klær, som kan passe min ganske så spinkle kropp.

– Soting til vinduene på bilen, lyktene og annet kult som kan piffe den opp. Nye høytalere og bedre anlegg i den. Og seterens, jeg har lyst interiør og barn, ikke en god kombinasjon! Evt. bare en ny BMW, eller nye sommerdekk, ja og egentlig det meste som omhandler bilen. 

– Et hus! (Helst et i Tromsø, for i motsetning til mange andre elsker jeg hjembyen min!)

– Noen bokser cola. 

– Uteklær til barn, som tåler bruk av normalt aktive barn.Ja og de bør helst takle nord-norsk klima! 

– Solbriller, spesielt med styrke til barn. 

– En sydentur, den hadde virkelig gjort seg nå! 

– Romantisk weekend tur for to, samme hvor bare jeg kan reise bort.

– Hushjelp! 

– Et års forbruk av dopapir! 

– Ny datamaskin, min kjære Mac er på vei å ta kveld. 

– Ja å gratis drivstoff til bilen! 

– Gratis fotograf som kan ta noen flotte bilder av meg og mine barn og få oss til å se ut som en perfekt liten familie som alltid smiler og poserer lydig. (Fotografen bør ha god erfaring med mennesker som aldri ser på samme plass, menn som ikke liker å bli tatt bilde av og unger som gjerne går sine egne veier, hele tiden!)

– Mat, alt fra ferdiglaget middag til brød, kaker og annet snadder!

Det var vel alt jeg kom på i øyeblikket, men jeg er altså åpen for forsalg! (Og for øyeblikket er det dårlig med hemoroider, men jeg kan pynte litt på sannheten for å fremme en god sak!)


(Masse penger for en fireåring, lite penger for en mamma!)

Og til alle dere som ikke er potensielle sponsore, såfremst jeg ikke får ekstremt godt betalt reklamerer jeg bare for produkter jeg ser på som brukbare. (Og med brukbar så skal de fungere hundre prosent, være genialt morsomt eller gi meg en god latter!) Men nå ser det ikke ut som at jeg vil dynke bloggen min med denne typen innlegg, så du kan puste lettet ut! 

#sponset #reklame #toppblogg #bloggtips #blogg #mammablogg #humor #samfunn #rosablogg 

8 kommentarer
    1. Du kan jo kontakte sponsorer selv? 🙂 ellers kan du jo få lakt inn reklame på bloggen hvor du får betalt per klikk osv.
      Ikke hvet jeg hvordan det gjøres, og heller ikke om du faktisk mente det du skrev. Men regner med du ikke takker nei til litt ekstra kash, som resten av oss mennesker 😀

    2. Renate: Har vært inne på tanken, men tror ikke dte blir med det første 😛 Men du har ganske rett i at litt ekstra penger kommer godt med, så vi får se hva våren bringer 🙂 Må jo finne noe som passer til bloggen, for det blir feil å dynke den i ting jeg ikke synes noe om.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg