Jeg har løyet, beklager!

Beklager alle sammen, jeg har løyet hele tiden! Så nå skal jeg avdekke sannheten om hva som befinner seg bak fasaden i dette huset! Jeg har fått beskjed om at jeg skjemmer meg ut så ærlig som jeg er, så da må jeg bare krype til korset og gjøre et bedre inntrykk. Jeg må bare beklage at jeg har vært litt uheldig og fortalt om slitene dager, manglende nattesøvn og sjarmen det kan være med kranglende barn. Jeg har funnet på alt sammen, og skal i dag fortelle dere litt om den vanlige hverdagen min! Jeg er ingen småsliten og delvis uflidd mamma!

Jeg starter alltid dagen med en time på badet der jeg sminker meg, krøller håret og kler på meg det nøye utvalgte delikate antrekket jeg har funnet frem kvelden i forveien. Ingen ting skal være opp til tilfeldigheten, så selv smykkene er nøye utvalgt. 


(Selv når tøvet skal tørkes skal mannens øyne behages!)

Husarbeide er min oppgave, og selvfølgelig slipper mannen å løfte en finger. Jeg tørker støv som om det skulle stå om livet, og du kan ikke finne et eneste støvkorn hos oss. Selv ikke om du leter bak steikeovn eller under sofa. Alle tingene våre har en utvalgt plass, og jeg er nøye med å påse at alt holdes rett og pent. 


(Det skinner av gulvet når jeg er ferdig, og slik er det alltid!)

Gulvet ligger jeg på kne og skrubber, og jeg gir meg ikke før det er skinnende rent og jeg kan speile meg i det! Jeg er meget nøye, og ikke en eneste liten flekk unnslipper. Selv rundt kjøkkenbordet er det strøkent til enhver tid, og jeg har lært mine barn at de skal spise uten å grise. Selv minstemann spiser med kniv og gaffel! 

 

(Barnas klær brettes ekstra nøye, og kjøpes selvfølgelig i de dyreste butikkene!) 

Klærne vasker jeg med et smil rundt munnen, før jeg bretter dem nøye å legger dem i klesskapet med et nøye gjennomtenkt system der alt sorteres etter farge. Brettekantene kan måles med linjal, og hvert eneste plagg er like nøye lagt sammen. 

 
(Alltid med et forførende blikk på mannen!)

Det første jeg gjør etter jobb er å piffe meg litt opp, før jeg går inn på kjøkkenet å tryller frem de lekreste middagsretter som selv barna spiser. Jeg baker de lekreste kaker, og sjarmerer alle med mitt fine lille kjøkken. Mannen blir vartet opp, og trenger selvfølgelig ikke gjøre noe hjemme. Jeg passer på at han alltid har det bra, disker opp og diskuterer aldri. Jeg har tross alt forståelse for at mannen er sjefen i hjemmet, og jeg alltid må stå til tjeneste for han.  

Jeg er alltid sminket og går bestandig i lekre klær som kan behage mannen og jeg ville aldri la meg forfalle til en sliten husmor. Jeg blir aldri lei av hverdagen, og kunne aldri tenke meg husmorferie, spa eller andre useriøse aktiviteter. 

Så må jeg bare beklage igjen at jeg har vært så uheldig å fremstille livet mitt som noe kaotisk og ærlig. Jeg skjønner at jeg må fremstille det litt penere, slik at ikke uheldige sjeler føler seg truffet når de leser bloggen min. Og det er jo helt klart at en perfekt mammablogger til er det verden trenger, som pynter på fasaden om fremstiller livet som noe romantisk og vakkert, uten regnværsdager! 

Facebooksiden min finner du HER!

#mammablogg #mamma #barn #familie #husarbeid #støv #perfekthusmor #husmorpoeng #bakfasaden #samfunn #blogg 

 

27 kommentarer

Siste innlegg