Første natt med kuledyne!

Første natten med kuledyne ble ikke som håpet, men vi ville ikke sett noen forskjell uansett ettersom dette var en av de vanskligste vi bruker å ha. 

 

Minstemann har også en tilstand som gjør at han gulper mye, noe som er vondt, ubehagelig og smaker fryktelig ekkelt. Som regel er han ikke så plaget med dette, men i natt var det ekstra ille. (Ganske typisk når vi liksom skal prøve noe nytt for å få sove mer…) Så han våknet hele tiden, og jeg måtte ha han halvsittende i sengen igjenom natten. Jeg valgte å ikke bruke dynen, annet en å ha den i sengen. Det er viktig at han blir vant med den i positive situasjoner, og en natt med ubehag er ikke godt. 

 

I tilegg hadde han vært utrolig aktiv hele dagen i går, særlig på ettermiddagen. Da ser vi gjerne at han får mer smerter om natten og det blir mindre søvn. Han blir selvfølgelig frustrert selv, og da er det i alle fall ikke en god ide å skulle bruke noe nytt til han. 

 

Men vi prøver på nytt i dag, han er fortsatt veldig bestemt å ha den på når han legger seg. 

 

Dynen er litt kald, så nå må jeg henge i å få strikket et lett og varmt ullteppe han kan ha under. Men det ser ut til at jeg mangler litt timer i løpet av døgnet til å rekke det, så vi får klare oss med et fleecpledd i første omgang. (Selv om det ikke kan måle seg med ull.) Han blir veldig fort kald, og det hender ofte at den synker mye. Vi bruker stort sett bare ull til han, for da ser vi at det blir mindre lav tempratur. Og ikke minst blir det mindre smerter. Etter hvert skal jeg få strikket flere pledd så han har, for vi må bytte sengklær veldig ofte pga av de sure oppstøtene han har. (Har vel egentlig skulle strikket dette for lenge siden, men har liksom ikke funnet motivasjon.) 

 

Ettermiddagen ble brukt i sofaen for minstemann, han var trøtt og sliten etter en dag i barnehagen og alt for lite søvn. Så han fikk sitte med nydynen i fanget og se på mikkes klubbhus. Jeg fant en liten motivasjonsbit og ryddet klesskapet til ungene. Der fant jeg litt i overkant mange små klær, og det vi ikke har bruk for skal jeg gi bort til noen som trenger det mer enn oss. Jeg kunne sikkert lagret en del, men vi har rett og slett ingen plass til det. Så da kan jeg heller glede noen andre med dem. 

 

Nå skal jeg rydde siste rest, så skal jeg synke ned i sengen å forhåpentligvis sove litt flere timer enn sist natt. 

 

PS. Regner nesten med at innlegget er proppet av skrivefeil og dårlig formulering, men er ikke i skrivemodus og konsentrasjon min har gjemt seg. Så istedenfor å se hva jeg skriver har jeg sjekket facebook, sett på tv, skravlet i telefon og småsmist sjokolade. 


#mammablogg #kuledyne #smerter #søvn #refluks #søvnproblemer #smerter #klær #tv #barn #foreldre

12 kommentarer
    1. Hei 🙂
      Kan kanskje virke litt rart nå, men jeg fikk nesten litt lyst å strikke pledd til gutten din. Er det noe dere ville tatt i mot? Jeg vet selv så alt for godt hvor mye varme hjelper på smerter, pg har mangle pledd i senga! Nå er jeg sykemeldt og er så lite jeg klarer, føler ikke jeg strekker til på noen punkter, men jeg strikker mye 🙂 Det ville gledet meg veldig om jeg kunne få gledet noen jeg ikke kjenner! Send meg gjerne en mail hvis du ikke synes det blir for upassende.
      -Hanne

    2. Ønsker av hele mitt hjerte at den dyna fungerer bra for Lillemann.
      Du er ærlig og sier ting slik de er, ikke bry deg om at det kan være noen skrivefeil, det er ingen som tenker på det.
      Lykke til med kuledyna!
      Klem

    3. Heisann. Håper kuledynen blir å hjelpe på nattesøvnen 🙂 Hadde vært moro å hjelpe til med en lapp eller to til et ullpledd.

    4. Skriv din kommentar her…Hei, uff da har det jammen ikke lett den ungen. Var så spent på om kuledyna fungerte for dere. Kjenner du noen med strikkemaskin? Kunne kanskje være verdt å få strikket noen tepper til han fort? Har dessverre ikke slik maskin, ellers skulle jeg hjelpt dere. Tar jo litt tid å strikke tepper…

    5. Hanne: Hei, fikk tårer i øynene da jeg lesste at du ønsket å gjøre dette for oss, så utrolig snill du er! Vi ville selvfølgelig ta imot, for ingen ting er bedre en hjemmestrikket til den lille skatten vår. Men jeg har liksom ikke tiden og motivasjon selv til å få arbeide unna. Så synes ikke det er upassende, bare veldig, veldig hyggelig. Blir så rørt når andre som ikke kjenner oss ønsker å hjelpe, og det betyr utrolig mye:) Tusen, tusen takk <3

    6. Liss: Natten gikk bedre til i dag, da sov vi helt til halv fire, noe som er bra i forhold til hva det har vært i det siste 🙂
      Takk for fine ord, jeg prøver i alle fall å fremstille livet som det er, hektisk, vanskelig men dylt av latter. Og noen ganger orker jeg bare ikke se over hva jeg skriver for å luke ut små skrivefeil. Klem tilbake <3

    7. Rigmor: Ser ut til at den gjør det bedre, så blir gøy å se fremover om det blir mer nattesøvn på oss 🙂 Ja, kanskje det var lappeteppe jeg skulle laget, siden det tar litt mindre plass å ha i vesken når jeg skal noen plasser 🙂

    8. Navn: Har faktisk strikkemaskin selv som jeg har lånt, men for at jeg skal bruke den må ungene være borte så jeg kan motere den på kjøkkenbordet 🙂 Bor i en minilelighet, så plass er det ikke mye:S Helt sant at det tar tid å strikke for hand, går mange timer til et teppe. Men takk for omtanken 🙂 Det varmer!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg