Hyttetur og bilder av lyset.

Da har kulden angrepet nord også, og jeg kan skrive under på at det ikke er spesielt behagelig. Men heldigvis har vi godt med klær, så det stoppet oss ikke fra å dra en snartur til mine foreldres hytte. (Kunne sikkert bod i campingvogna også, men der har vi ikke vann på vinteren! Jeg hadde ingen planer om å tisse ute i minusgrader, og spesielt ikke når det er rundt 17 av dem. ) 

Pappas traktor har tydeligvis parkert seg for vinteren, noe som betyr at vi faktisk må bruke bena en del. Men for all del, litt trening skader helt sikkert ikke. Heldigvis er det bare et halvt år til sommeren, så da kan vi igjen kjøre opp! Heldigvis var det bare meg og min bedre halvdel som tok turen utover,  ettersom det er avlastningshelg for oss. 


Hytten, langt oppe i skogen og langt unna folk. Helt perfekt for å samle litt krefter, og med muligheten for å gå naken uten at noen blir fornærmet. (I alle fall når det er litt varmere.) 



 

Prøvde å se meg om etter juletre til neste år, skal nemlig være litt tidligere ute enn jeg vanligvis er. Tipper jeg vil spare en god del penger i alle fall, om det overlever et helt år vel å merke. 


 

Månen var litt uheldig og ramlet ned i skogen, lurer på om den hadde en fuktig kveld på byen i går. 


 

Den gamle fjøsen som står der jeg drømmer om å ha en koselig hytte en vakker dag. Perfekt akebakke rett nedenfor og en aldeles nydelig utsikt. Har vurdert å flytte inn der, men kom frem til at det muligens ikke blir spesielt varmt når vinder blåser rett gjennom. 



 

Før vi kunne kjøre oss hjem måtte jeg ta noen bilder, og igjen må jeg bare skryte av min meget tålmodige kjærest som faktisk gidder å vente hver gang jeg må ut å ta bilder. (Og det blir jo ganske mange iløpet av en kjøretur!) 


Ullsfjorden i lyset som snart gjemmer seg igjen. 


 

Ingen av bildene er redigert, så fargene du ser er fargene som ble fanget gjennom linsen. 


 

Heldigvis er det ikke så lenge til vi får lengre dager.

 


 

Neste stopp var i Lakselvbukt for å kjøpe litt cola, viktig med veimat og drikke når man er på tur. Og som du ikke ser på bilde ligger butikken rett frem. 


 

Fjellene der inne er så utrolig mektige, og jeg kunne sikkert se på den i timesvis. I alle fall når jeg ikke har ungene lamme meg, for da bør jeg vel helst følge med på hva de holder på med. 


 

Iståken er nesten magisk.


 

Månen hadde kommet seg på plass, heldigvis. 


 

Det var nesten -24 når jeg tok bildene, så jeg kjente det godt i fingrene etterpå. Og den stakkars utebuksen min som har tjent siden jeg var 16 holdt ikke så godt på varmen, så om jeg skal fortsette på dette visert må jeg fornyde den. 


 

Kan foresten legge til at jeg ikke har glemt bloggen de siste dagene, men er litt fanget i tidsklemmen.


 

Og så var det nesten slutt på lyset, og vi kunne nesten uten stopp kjøre resten av veien hjem. 

 


 

Til slutt kom vi mot byen og så alle lysene fra tusenvis av hus. Må vel oppdatere meg på hvordan ta bilder i mørke, ettersom vi ikke har noe særlig med lys hele vinteren. 

 

Resten av kvelden skal jeg mest sannsynlig tilbringe i sofae med strikking i fanget og en boks cola. Den perfekte lørdagskvelden etter en hektisk uke.

 

6 kommentarer
    1. Nydelige bilder! Til og med de som er tatt i mørket 🙂
      Du er flink, både til å ta bilder og skrive.
      Du skriver så levende at man føler man er der 🙂

    2. Hei, så flotte bilder du har tatt. Hørtest ut til å være ei fin helg. Godt å gjøre noe i kulden. Mange blir litt lammet av kulden. Vet ikke hva man vil ta seg til. Lykken er da å gjøre ferdig legosettet man fikk til jul eller lese ut ei av de nye bøkene. God helg!

    3. fjellgeitbundingen: Takk, naturen er vakker på denne årstiden. Kunne klart meg med litt mindre minusgrader, men å sitte inne for lenge blir bare deprimerende! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg