Den siste dagen i 2013

Tenkte jeg skulle dele noen bilder med dere fra den siste dagen i 2013, siden jeg ikke finner noe annet å skrive om denne litt kjedlige dagen i januar. 


Vi startet dagen med en kjøretur i strålende vintervær, og underveis fikk vi oppleve hval på fjorden, kakebesøk hos en god kollega og et aldeles nydelig landskap. (Som jeg selvfølgelig måtte ta bilde av for å prøve det nye stativet til kamera!) 


Så gikk veien hjem, og jeg sprang nesten rundt i panikk å ryddet stuen slik at besøket ikke skulle tro vi hadde ligget på sofaen hele julen. Jeg prøvde til å med å rydde opp minstemann. Men så kom jeg på at jeg hadde kommunisert med mitt kjære søskenbarn hele julen, så jeg kunne bare la være. Hun viste godt at vi faktisk hadde ligget på sofaen, så det var ikke mye å avsløre. 


Nyttårsmiddagen skulle vi innta hos gamlingene, sammen med den ene søsteren mi, typen, meg, minstemann, min bedre halvdel, søskenbarnet mitt og hennes type. Siden minstemann ikke har spesielt god nattesøvn kom vi frem til at han like greit kunne være våken utover kvelden. Han er ikke av dem som blir overtrøtt, og gledet seg stort over at vi skulle se på stjerneraketter som han kaller dem. Siden han var med på feiringen holdt vi oss unna alkohol, så i dag er formen på topp. Perfekt å være småbarnsmor 1 januar, for i mine yngre dager var jeg alltid på grensen til å stryke med der jeg lå i fosterstilling på gulvet og syntes fryktelig synd i meg selv. 


Siden jeg var redd for å grise på klærne fant jeg frem mammas forkle, for ikke snakk om at jeg vil få flekker på den nydelige kjolen jeg fant etter å ha vært innom nesten alle butikkene på jekta. (Jeg fant altså mange fine klær, men dessverre så har div butikker funnet ut at de skal slutte å ta inn klær i xs. Noe som på godt nordnorsk er jævlig satans irriteranes!)


Jeg måtte selvfølgelig nyte en boks cola den siste dagen i året, selv om ikke søstra var helt enig i at det skulle gjøres under fotograferingen! Men etter litt klaging tok jeg meg sammen, og så nesten helt normal ut på neste bilde! 

Det ble også tid til noen bilder av de kvinnelige medlemmene av slekten, altså meg søsteren og søskenbarnet. Og må bare si at det er fryktelig morsomt å ta bilder der vi har pyntet oss, for jeg ser aldeles ikke så krøllete ut til vanlig. 

Videre gikk turen ut for å sende opp raketter, og da bestemte kamera seg for å ikke slå av blitsen, selv om jeg prøvde på det. Litt kjipt, ettersom bildene ikke blir som jeg vil ha dem da. Men et bilde fikk jeg, selv om den teite ledningen kom i veien. (Som jeg ikke så i mørket!) Men er heldigvis ikke noe fotograf, så da kan jeg slippe unna med slike feil. 

Så ble minstemann trøtt, og vi gikk inn så han fikk legge seg. Han sov seg inn i det nye året. 


(Stjernerakett!)

Så jeg kan ikke si annet enn at det var en fin overgang inn i 2014. Så nå håper jeg på et år fylt med mindre sykdom, mindre uflaks, mindre utgifter, men med mye kjærlighet og vennskap. 

Godt nytt år, håper du får et strålende 2014!

9 kommentarer
    1. Får håpe det nye året starter snart! (Les:at dere blir friske snart!) Kjedelig å være syk, ass! Vi er for tiden på sykehuset, men her er mibstemann lagt inn frisk og kommer ut syk. Han skal ta mandlene i morgen:( Ja, ja. Vi satser på mer luft inn om natta så han får litt bedre søvnkvalitet. Blir det resultatet er det vel verdt det?

    2. mandagsmamma: Sukk ja, satser på at det starter til uken! Det er i alle fall lov å håpe:D Ahh, sykehus er kjipt uansett hvorfor man er der, masse lykke til, spesielt når dere kommer hjem. Krysser fingrene for at han får bedre nattesøvn, og ikke minst dere foreldre. Og ja, vil helt klart tro det er verd det. Søvn er ikke noe å tulle med!( Selv det er noe jeg gjør det daglig…)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg