Bobleplast, djevelens verk!

Under den obligatoriske julegaveinnpakkingen oppdaget jeg et stort problem med min egen selvkontroll, og kom til å tenke på dem som daglig blir utsatt for denne ekstreme prøvelsen. Ikke julegaveinnpakking altså, men bobleplast. 

 

For den må jo produseres, og for at den skal bli produsert må det mennesker til, mennesker med stålkontroll. 

 

Med det samme jeg ser et lite stykke plast med bobler kjenner jeg det klør i fingrene, og jeg må bare trykke en og en liten boble, helt til jeg tar av og ruller på plastbiten så hundrevis av fantastiske små «pop» oppstår. Jeg blir gal i øynene og kan sikkert se ganske skremmende ut for dem rundt meg. Og stakkars den som prøver å ta fra meg den morsome lille plastbiten. Og tenk om jeg hadde vært i en fabrikk som produserte dette, det hadde garantert endt med at noen i hvit frakk ville hentet meg, sammensurret på en båre. 

 

Så dessverre vil ingen av julegavene fra oss komme innpakket i bobleplast i år, og jeg priser meg lykkelig for silkepapir og aviser! 

 


(Bilde har jeg lånt på google! Siden det bare var rester av plast igjen etter min ville bobleplastpopping!) 

4 kommentarer
    1. Hannah: Ja, å nå har jeg funnet ut at det finnes en kalender der du kan trykke en plastboble for hver dag. Som om det er realistisk! (Hadde trykket alle så fort at jeg fikk sår på fingern!) 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg