Bokbind!?

Da har jeg oppdagen enda en egenskap jeg mangler, nemlig å sette bokbind på skolebøker. 

 

Eldstemann har startet i 3klassen, og der får de lånebøker, noe som betyr ekstraarbeid på et stykk mamma. Ifølge min bedre halvdel er det bedre at jeg gjør det som har damefingre og ikke tømmerstokker! (Dårlig grunn, men jeg hadde ikke nok tape i tilfelle han faktisk har rett!)

 


 

Etter litt roting rundt i den pittelille leiligheten vår fant jeg noe gråpapir som jeg har brukt til gaveinnpakning. (Mulig det heter noe annet, rullen er brun og ikke grå.) Lærerne har heldigvis mye erfaring, så de hadde sendt med merkelapper hjem! 

 

Etter noen frustrerende minutter fikk jeg eldstemann til å samarbeide, og i felleskap klarte vi å få papiret på plass uten alt for mye klaging og kjefting. Resultatet kan sikkert diskuteres, men med tanke på ferdighetene vi hadde fra før er jeg fornøyd. 

 


 

Neste gang det kommer hjem en bok som skal beskyttes skal jeg sende guttungen på besøk til min mamma, for HUN kan slike ting. Hun har kommet seg gjennom mange,mange skoleår med bøker. (Vi er fire søsken…)

 

Synes det høres ut som en god plan, jeg kan ikke være supermamma bestandig! (Okei da, jeg kan ikke være en supermamma…) 

 

#mammablogg #DIY #bloggtips #bøker #bokbind #skole #mamma #barn

8 kommentarer
    1. Abelone: Vi fikk også sånt med hjem, eller det kom egentlig aldri med hjem. Det har enten blitt papirfly eller båt i tiden mellom det ble utlevert på skolen og til det skulle leveres hjemme. Takk, litt upraktisk at boken ikke vil lukke seg, men satser på at det ordner seg etter noen uker i en guttesekk med mye annet rot 😉

    2. Jeg trodde jeg skulle bli god etterhvert. Der tok jeg feil. Mine blir oftest for slappe, så de bulker seg… Jeg har også tatt feil av hva som er kult. I år kjøpte jeg gråpapir og utrolig kule klistremerker med dinosaurer. Mellomste fnøys. Og jeg som trodde han skulle bli fornøyd. Han ville helst ha Star Wars. Ja, ja… Eldste derimot er velsignet lite kresen. Han arvet gråpapir, dog ikke dinoklistremerkene. Merkelig. Mellomste fikk Star Wars. Jeg er jo så konsekvent, atte:) Bare å sende til mormor. De er gode å ha:)

    3. mandagsmamma: Sukk, jeg HATER dette, men ikke sladre til ungene. Heldigvis er ikke guttungen kresen enda, men ser for meg noen komplikasjoner etter hvert. (La selvfølgelig ut den peneste boken, kan jo ikke avsløre hvor håpløs jeg egentlig er!!) Konsekvent ukonsekvent 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg