Til alle trangsynte mennesker der ute!

Før jeg la ut innlegget i går om at noen ganger er det ike så lett å være mamma, har jeg fått en del kommentarer som beviser at jeg gjorde rett når jeg la det ut. Dessverre skulle det vise seg at noen trangsynte idioter gikk til angrep på de som har kommentert ærlig på det jeg skrev. De kommentarene har jeg slettet. Om du ønsker å kommentere negativt, så gjør det rettet mot meg og ikke de andre som skriver på siden min. Jeg vet at alle ikke er enig med meg, og jeg har heller ingen problemer med å svare på det. Men når mine ord skal brukes mot andre velger jeg å slette det som står der. 

Jeg skal ærlig innrømme at jeg synes det er toppen at noen svarer usakelig og trangsynt på det jeg skriver, for da tar jeg retten på meg og svarer med samme mynt. 

Vanligvis gidder jeg ikke bruke mye tid på negative og barnslige kommentarer, men når det går utover andre velger jeg å gjøre det. 

Så til alle som mener at mødre er egoistiske som av og til ønsker seg bort, stikk en finger i jorda å se deg rundt. Selv om det tilsynelatende er perfekt hos alle, så tror jeg at de fleste av og til vil bort fra hverdagen. Det betyr ikke at vi er mindre glad i familien vår, ogd et betyr heller ikke at vi faktisk vil stikke av fra dem. At en mor har rom for å ha negative følelser innimellom er lov, for det er det som gjør henne til den unike mammaen hun er. Til den mammaen som alltid stiller opp og er der for familien. Men selv om hun blir mamma blir hun ikke et overmenneske som kan takle alt uten at det kjennes på kroppen. 

Ingen skal komme og fortelle meg at de ikke får vonde følelser av og til, hjemme, på jobb eller i andre situasjoner. Så om noen virkelig går rundt å tror at hverdagen er en dans på roser, så er jeg faktisk glad for at jeg gir et annet bilde av saken. Hverdagen er en svingete vei med hull og steiner i veibanen. Noen ganger går den rett frem og andre ganger svinger den voldsomt. 

Ha en fin søndag, både de som lever i virkeligheten og de få som ikke gjør det! 

#mammablogg

15 kommentarer
    1. Fikk ikke med meg innlegget i går, men leste det nå. Og jeg er HELT enig med deg. Hvorfor kan vi ikke skrive som vi føler? Har selv fått pepper av slike perfekte høner som er jævla feilfrie selv, på facebook.
      Man skal nemlig ikke skrive slik, men n å har jeg begynt å gi rett og slett faen i hve folk mener. Da får de la være å lese det jeg skriver eller slette meg som venn 🙂
      Og på bloggen skriver jeg også det jeg mener og føler :))
      Det står respekt av det, om det du belyser ang å være mamma!!
      Klem 🙂

    2. Hei jeg er stolt over at det er flere som faktisk tør å være seg selv å også skrive når ting ikke er perfekt… Hvorfor skal vi være perfekt helle tiden? Stå på verden trenger flere av oss som tør!!! De andre trenger å få opp øya!!!!! Ingen ingen har det perfekt å for Meg hjalp det virkelig en vinterkveld å se at det ikke bare var meg som var lei i blant å alt ble tungt.

    3. Jeg har vært alenemor til to jenter, som nå er voksne. Men jeg hadde da et sosialt liv for det. Uten at jeg i det minste hadde dårlig samvittighet. Hadde gjerne barnevakt fra fredag til søndag, dro på turer med venner… Så INGEN skal tro de er dårligere foreldre, om de velger å ta seg 100% fri fra alt innimellom.
      Det gjør bare godt. Man fylder opp energiene, og er mamma/pappa lykkelig – ja da blir også barna lykkelige. Så “steinihavet”… bry deg nada om hva andre mener om ditt og datt. Lev livet, nyt familien og ha det godt med deg sjøl og <3 Klem

    4. Skriv din kommentar her…
      Syns det er herlig å lese bloggen din for du er så ærlig!Jeg er også ærlig og har fått endel stygge kommentarer.
      Flott innlegg syns jeg,både det i går og dette:)Men ble faktisk litt nysgjerrig på de negative kommentarene,hihi:)
      Ha en fin søndag!

    5. Folk som ikke tåler å høre sannheten? Det er da ikke noen hemmelighet at livet ikke er perfekt. Du sa aldri “jeg vil ikke ha barn æsj de suger fml fml” – du sa “Av og til hadde det vært deilig å være fri”. Folk trenger virkelig ikke å bli butthurt. Drit i dem : P

    6. ninaoglivet: Ja er rett og slett møkk lei av at alt skal være så fint og flott, og at livet som mamma bestandig skal fremstilles som problemfritt. Er heller ikke den som bryr meg så alt for mye om hva andre mener, og synes det er på høy tid at vi skal få lov å si slike ting også. Liker ikke folk det jeg skriver kan de bare la være å lese det 🙂 enkelt og greit.

    7. Thea.: Ja det er på tide at også de ikke fult så rosa sidene av livet får lov å komme frem i lyset. Så godt at det hjalp å lese mine ord en kjip kveld, det er godt å ikke være alene <3

    8. vonhippie: Ja, det skal være lov å ikke alltid ha det like bra, og faktisk være slitene uten at det betyr at man er en dårlig forelder av den grunn! Bryr meg ikke så alt for mye nei, og vet at så lenge jeg blogger stiller jeg meg i rampelyset og vil få denne typen kommentarer. Men liker det ikke når det er mine lesere som får gjennomgå, mennesker som føler at de finner litt støtte i andre ord og situasjon!

    9. Hannah: Mhm, tror muligens sannheten blir litt for skummel for noen! :p Bryr meg ikke så alt for mye om jeg skal være helt ærlig, står for det jeg sier.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg