Dagen på sykehuset.

Som beregnet ble det mange timer med venting i dag. Men minstemann fant seg fort til rette med leker.

Og så lenge han har noe å holde på med er han en fornøyelse å være sammen med. Moren derimot er ikke så grei når det kommer til timesvis med stolsitting, men hun klarte seg ganske bra med strikking i fanget.

Etter at halve dagen var over ikke vi tildelt et rom, faktisk et dobbelrom. Ser ikke helt for meg at det er spesielt praktisk å ha flere barn på samme rom, men vi slipper heldigvis å prøve siden vi er alene her inne. Minstemann inspiserte rommet og var ikke hely fornøyd med at det ene skapet manglet nøkkel. Det var ufint ifølge han.

Det var fisk til middag, og ifølge minstemann var det ikke sant. For han viste at fisk smaker godt, og det gjorde ikke denne. Så han spyttet ut den såkalte fisken i fatet mitt. Jeg avsluttet måltide og måtte bare tenke meg enig med han. (Sa ingen ting, ettersom jeg prøver å lære ungene qt mat ikke er æsj…)

Minstemann er fornøyd med sengen sin, i alle fall helt til han skulle legge seg i den. Lekene fant han også frem, og vi hadde i grunnen en fin ettermiddag. Det er natten som blir slitsom med folk inn og ut av rommet, blodprøver og sikkert mye annet jeg ikke har funnet ut av.

På slutten av dagen fikk vi inn tv, og jeg lover at jeg aldri skal klage på størrelsen på TVén hjemme! Men vi er ikke så kravstor, så når jeg endelig fikk liv i den jublet vi begge. Men det så farlig ut en stund, men etter litt febrilsk trykking på fjernkontrollen ordnet det seg.

10 kommentarer
    1. Ønsker dere lykke til og forhåpentligvis en rolig natt.. Det med dobbeltrom på barneavd er helt sykt. Vi er vant til enkeltrom fra Stavanger og fikk sjokk første gang på Rikshospitalet.. flunkandes nytt sykehus og så bygger de dobbeltrom for de sykeste bara med køyeseng i ene enden for to ukjente foreldre + dele bad med de i dobbeltrommet ved siden av… hårreisende spør du meg (og det bør du gjøre) :))))

    2. Minsten har nok rett når det gjelder fisken, for det mener minstemann her også om sykehusfisken.
      Jeg lå i Stavanger på rom med 4 andre barn og det var barn fra 3 – 14, så det var ikke gøy hverken for foreldre eller barn. Spurte en gang om å bytte rom, for det var bare fedre som lå med guttene sine og jeg som dame, fikk da enerom med gutten min 😉
      Lykke til og håper dere får ha rommet for dere selv.

    3. Navn: Takk. Ja det er helt håpløst at sykehus planlegges på en måte slik at barn må dele rom. Det er langt fra bra for barnet å dele rom med fremmede, spesielt ikke når det er i en sårbar situasjon i utgangspunktet. Tromsø har heldigvis få dobbelrom, så det er sjeldten vi må dele når vi er her. Men andre sykehus vet jeg praktiserer det mer.

    4. 4 barns mamma: Ja, han hadde helt klart rett 😉 Gla for at vi var alene på rommet, ser for meg at minstemann hadde blitt mer redd og usikker om han måtte forholde seg til flere mennesker enn alle pleierne som var innoom iløpet av de dagene vi var der.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg