Hjelp, nå har eldstemann mobil!

Som vi alle vet kan en syvåring mase hull i hode på selv den mest hardbarka mamma, og når det kommer til mobiltelefon har vi vært gjennom alt fra diskusjon, smiger, fotmassasje og tjenester hjemme. (Tror det var fotmassasjen som gjorde utslaget altså, hvem kan vel motstå det?!)

 

Så i dag gav jeg etter for presset, og eldstemann fikk simkort til telefon sin. Og det var en svært fornøyd gutt som hoppet rundt og innsisterte på å ringe både pappa og bestemor. Og jeg måtte bare le av gutten som var så ivrig, dette hadde han ventet på lenge. 

 

Jeg på min side velger å se fordelene av denne telefon, for nå blir det jo faktisk mulig å kunne få tak i han når han er ute på sykling. (Såfremst han har telefon med, hører den eller faktisk tar den når han ser hvem som ringer!) 

 

Siden det hender at han får være litt alene hjemme, så er det jo ganske greit at han kan ringe om det er noe, som når han ikke finner fjernkontrollen eller lurer på om han får lov å spise is. (Svaret er som vanlig nei i ukedagene, men  sov guttunger flest må han jo prøve seg litt ekstra!) 

 

Jeg fant ut at kontantkort var det tryggeste, i alle fall for lommeboken min. Og han må også tjene egene penger for å fylle på denne, så det blir jo litt økonomisk læring i det hele. Og det blir spennende å se når han finner ut at han kan ringe kun et lite ringesingnal å legge på, slik jeg gjorde til mamma i mine yngre dager. 

 

Så nå er vi virkelig vandret inn i storgutteverden, dette skal bli riktig så spennende, eller skummelt. Er ikke helt sikker enda, og tenker at nå må denne mammaen lære seg enda flere mammating hun ikke kan fra før. 

 

Hva skal det neste bli? At han kommer hjem med kjærest!? 

6 kommentarer
    1. Tror jeg var 9 når jeg fikk min første; en Siemens A55. Husker jeg konstant ringte mamma og sendte meldinger til besteforeldrene mine og brukte opp pengene mine på spill og tull. Den dag i dag bruker jeg omtrent ingenting : P (Hater å snakke i telefon)

    2. Hannah: Hehe, var litt eldre da jeg fikk min. Og det var stor stas, for det var min storebror som kjøpte den til meg. Har faktisk samme nr i dag som jeg hadde da. Tøft, liker heller ikke å snakke i telefon 😛 kjekk egenskap når det kommer til regningen.

    3. Kidza vokser fort ja 🙂 Tror mine òg fikk mobil iden aldern, men lenge igjen til Julian får noe assa 🙂 Og kontantkort er smart for de i førsten, siden det er så lett å “kjøpe” noe via mobil.

    4. De blir så fort store ja. Alltid kos med nye ting og duppeditter vil det nok bli mer av for han.
      Her får de først når de er 10 år, så har en som gleder seg til om noen måneder til
      Ha en fin søndag.

    5. 4 barns mamma: Ja, han er veldig glad i duppedingser, så det har han vel arvet etter mammaen sin 😉 Kunne også tenkt meg å ventet en stund før han fikk telefon, men siden han etter hvert vil være alene hjemme etter skolen trenger han den. (Vi har ikke hustelefon!) Men har en del regler rundt den, så det er ikke fri bruk. Håper du også hadde en fin søndag, er litt sent ute å svare på kommentarer 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg