Ikke alle dager er gode!

Skulle egentlig skrive om et eller annet morsomt, men i dag er jeg så sliten at ordene ikke finner veien ut. Jeg har kjempet gjennom ettermiddagen, trøtt og lei. Og endelig skal jeg få meg noen timer med søvn, forhåpentligvis. Medisiner er gjort klare, klær er brettet og kjøkkenbenken er igjen synlig. Ungene har sovnet og utstyret til i morgen er klart. Regningene er betalt og listen over det som må handles i morgen er skrevet. Jeg har ryddet leker og annet ro, vugget en liten urolig kropp og endelig kan jeg få meg fem minutter for meg selv i sofaen. Og uansett hvor trøtt jeg er skal jeg sitte her i disse minuttene, uten å gjøre noe som helst. Så får søvn bare vente litt, for jeg trenger litt voksentid innimellom, og spesielt på slike dager. 

 

Jeg skal være den første til å innrømme at livet som mamma ikke bare er en dans på roser, selv om jeg ikke kunne ønsket meg noe annet liv. Barna er mine skatter og den beste som har hendt meg. Jeg tror det er viktig å godta at slike dager finnes, og at det er lov å si ifra om at nå er man sliten. For det er ikke lett å være den som har ansvar for noen andre, den som alltid stiller opp og er på vakt. Å være mamma er så mye mer enn ordet, det er en livslang oppgave på godt og vondt. 

 

Men heldigvis kommer det bedre dager, og øyeblikk der hjerte mitt lyser av glede når de ser de fine guttene mine, når jeg hører de gode ordene deres og når jeg gleder meg over de små tingene i livet. Og det er disse dagene som gjør at de andre er verd å holde ut, der du klistrer på deg et smil og gjør det som kreves. 

 


( #mammablogg #foreldreogbarn #hverdagen #følelser )

6 kommentarer
    1. Håper dere får noen gode dager nå, det er fortjent! Jeg kjenner deg jo ikke, annet en at jeg leser bloggen. Men du virker som en flink mamma med hjerte av gull! 😀
      Hva synes du forresten om at små barn hele tiden går rundt i crogs/uggs/toms/converse? Er ikke de utrolig dårlige for fotn selv for voksne?

    2. Renate: Tusen takk, det håpe vi også! Får noen dager med avalstning nå, så da blir det i alle fall litt mer søvn på forledrene i huset. Så fint å få slike gode ord, det varmer svært mye! Kan sikkert skrive et innlegg om dette når jeg endlig får tid til å skrive mer en noen får ord sent på kvelden, har helt klart noen tanker rundt det 🙂

    3. Meg: Mødre har den evnen å gjøre barna flau, heldigvis blir det bedre når du blir eldre og oppdager at du selv plutselig gjør dine barn like flau 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg