Utforkjøring på trehjulssykkel!

Er det noe som gjør meg bekymret som mamma så er det når den eldste sønnen min sitter helt i ro, uten en lyd. Det betyr at han er dårlig, veldig dårlig. 

 

På sfo i dag bestemte han seg for å teste utforkjøring med trehjulsykkel, og det gikk som det måtte gå. En enorm kul og et hovent øye, samt noen skrubbsår og en ikke fullt så kledelig blåfarge. Så da var det bare å hive seg rundt å ta turen innom legen, for det er jo ganske skummelt med en slapp syvåring som har slått hode, og som i tilegg må spy. 

 

Heldigvis ser det ut til å bare være en lett hjernerystelse, om det er noe som heter det?!! (Fikk ikke med meg hva legen sa, var mer opptatt av at ungen min ikke sa noe!) 

 

Resten av dagen har jeg brukt til å vokte på han, for ikke snakk om at jeg kan slappe av så lenge hevelsen går opp og han er slapp! (Og jeg måtte også passe på at ikke minstemann skulle operere på broren, motorsag er sikkert ikke så lurt til dette formålet!) 

 

Broren ble veldig bekymret når han kom fra barnehagen, for tenk om storebror hadde kastet opp på lekene. « Er du helt sikker mamma på at ikke bror har spya på lekan??» 

 

Lillebroren fant også ut at det var tryggest å flykte til bestemor og bestefar, slik at storebror kunne sove lamme mamma. 

 

Regner med at jeg ikke blir å sove et sekund i natt, for jeg har store planer om å være en hysterisk mamma som skal passe på gullskatten sin. Så får jeg bare håpe han får en god natt, selv om jeg må vekke han noen ganger. (Noe jeg ser for meg kan bli vanskelig, han er tross alt vant til å sove over brorens uro og nattevåk!)

 


Så krysser vi bare fingrene for at han kommer seg fort og blir seg selv igjen. 

5 kommentarer
    1. Håper virkelig at det blir en grei natt. Dette hørtes ikke noe bra ut. Blir han ikke bedre, eller verre, utover kvelden, hadde ikke jeg nølt men fått han innlagt på sykehus. Min fikk en hjernerystelse en gang etter fall på tur opp ei trapp. Han måtte ha et døgn på sykehuset til overvåkning. God bedring til gutten <3

    2. Dette går nok bra (og her er det sykepleieren som snakker) men som du helt riktig sier må du følge med han gjennom natta.. føler du deg utrygg snakker du med legevakta.. det viktigste er at han er lett å vekke (og det er en sannhet med modifikasjoner – for hvem f..av oss er lett å vekke når vi først har funnet søvnen) Føler du at han er uklar (mer en søvn) blir sløvere, kaster opp flere ganger (kvalme er vanlig) og klager mye på hodesmerter (ikke kulen), uklart syn osv vill jeg tatt kontakt. Man skal alltid lytte på en bekymret mor !!
      Lurer du på noe så bare spør..og god bedring selvfølgelig

    3. trond666: Takk, han våknet greit for en liten stund siden,og lurte på hva som var galt med meg siden jeg vekket han midt på natta… Ser ut til at kvalmen er over, så krysser fingrene. (Får bare håpe “øye” ikke blir mer hovent, det bekymrer meg faktisk mer nå.)

    4. Skriv din kommentar her…Aktive barn, er bra, tross i at det kan skje noen uhell dann og vann.
      Han er sikker seg sjøl i morgen, i full vigør som før.
      Ha ei god natt, sov godt og god bedring til skatten din 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg