Bilder fra en vakker sommerdag i Ulsfjorden

I helgen kjørte vi campinga til “hyttecampingplassen” til mamma og pappa. (Vi står med andre ord der hele vinteren, og stjeler strøm fra dem!) Og heldig som vi var fikk vi et strålende vær. Veldig fornøyd med lånet av hengerfeste lenger inn i bygda og innsatsen til søskenbarnet mitt som kom med traktor og tauet vogna opp i skogen. Vi kan jo ikke velge en enkel plass å ha den vinterstid, som vi liksom kan kjøre den til selv. Det ville vært alt for kjedelig. 

Utsikten er ikke noe å klage på der ute, sto å så på uværet som gikk forbi oss. Hørte både torden og lyn, men slapp unna regnværet. 

Mamma er glad i blomsterog engler, så måtte ta bilde av nyengelen hun har kjøpt seg. (Noen andre som ser at stein ser ut som et hjerte?!)

Og her er utsikten fra fremsiden av hytten, og også det vi ser ut av vinduene på campingvogna. 

På vei hjem måtte vi stoppe så jeg fikk ta noen bilder, for det er alltid nye farger og motiver. Sommerblomstene er kommet frem, og det er fantastisk hvor mye blåklokke som er der ute. 

Etter en lang dag med sol kom skyene og det ble mer vind. Men tempraturen var god uansett. 

Dette er olderbakken, og det må være den beste plassen jeg kan være. Uansett hvor sliten jeg er får jeg nye krefter her ute, og det er et perfekt avbrekk i en hektisk hverdag. 

Ferga som går strekningen mellom breivikeie og svendsby lagt der borte i det fjerne. 

Naturen er mektig der ute, og du ser hele tiden noe nytt. 

Min bedre halvdel er ikke så flink til å vente, men det hender han glimter til og lar meg ta bilder når jeg føler for det. (Ganske ofte egentlig, så om han skulle finne på å kjøre fra meg flere ganger skal jeg se mellom fingrene på det!)

Nydlige farger, du trenger ikke engang kunne ta bilder for at de skal bli fine. Bare å knipse i vei så har du fanget de vakreste fargene. 

Den eneste delen av veien som er delvis god å kjøre på, legg merke til isen i fjellene. Ikke mange plasser du daglig kan se på en isbre!

Et gammelt hus som måtte vike for flammene, rart å se ruinene i den nydlige naturen rundt. 

Blomster så langt øye kan se. 

Nesten samme bilde som litt lenger opp, men med helt andre farger. Har selvfølgelig ikke redigert noen av bildene, de er helt naturlige. (Men kunne godt tenkt meg et redigeringsprogram til macen altså, så jeg hadde fått muligheten til endre bildene.) 

 

4 kommentarer
    1. Storslått natur…som du sier dette synet gir næring til kropp og sjel.
      Har sagt det før og sier det igjen… du tar noen nydelige bilder..redigert eller ikke… Jeg liker de i grunnen uredigert men av og til er det gøy å teste ut andre måter

    2. Min datter bruker 2 forskjellige program: Fotor (appstore) og Pixir (søk på web) begge er gratisprogram.. Jeg har holdt meg til iPhoto men skal prøve disse ut selv

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg